Onsdag och lill-lördag...

Jag är gräsänka idag. Oskar är ute på sjön och fiskar med grabbarna för att sedan sova över i båten.
Pratade med honom för en stund sedan och tre gösar hade de fått på kroken, fyra egentligen men den ena var så liten så den fick hoppa ner i plurret igen.
Fritte hade stått för tre av dem, två stora och så den lille.... den sista tog Gren... Stackars Oskar har ingen tur med fiskandet...han trodde att han fått napp men icke...det var en sten som han lyckats kroka på, haha

Jag har haft filmkväll med mig själv...det serverades cola och grönsaker med dipp... tur hittade jag en halv chipspåse i skafferiet också som har slunkit ner i magen...gott det!

Annars har jag nog mest deppat för alla smala snygga brudar som är på filmerna... jävla skit....fan ta dem =)
Men vad fan, de har förmodligen kämpat sig till de kropparna och har nog inga filmkvällar med en massa chips och cola... eller? Hoppas inte det!

Jag är en valross... börjar bli en stor valross också... min viktnedgång gick åt fanders som vanligt och jag blev bara en ännu större valross...
Aldrig har jag tänkt så mycket på vad jag ätit som jag gjort det senaste knappa året, aldrig har jag rört mig så mycket som jag gör...och aldrig har jag varit så stor...
När man drack 3 liter cola om dagen, pimplade kaffe och smällde i sig minst ett paket cigg, ja då var man smal och fin...smalare i varje fall...tack för det televerket!!!
Men skam den som ger sig, jag har sett folk göra större förändringar och kan de så kan väl jag? Eller?
Ibland undrar man...

Sen kan jag känna mig ganska patetisk som skriver om det på bloggen, använder den som någon sorts dagbok, men vad fasen, då vet folk i varje fall att jag är medveten om hur jag ser ut och faktiskt kämpar för det emellanåt...
Nu har jag varit i en svacka, en djup sådan och det kommer krävas en hel del för att ta mig upp...många tårar, många utbrott och känsla av orättvisa...
Men så försöker jag komma ihåg konfirmationen... Alla konfirmander fick visdomsord från Bibeln, av Rita Fröberg, som hon tyckte passade var och en..
Visdomsordet jag fick var: Den som sår med tårar skall skörda med glädje
Detta kan visserligen få en att undra hurdan syn hon hade på mig, men förmodligen var det sanningen...

Jag tänker inte sitta och säga att jag har haft ett lyckligt liv rakt igenom, att jag har haft det lätt, för då ljuger jag... Men jag kan säga att jag skulle inte vilja byta mitt liv för allt i världen, då det är MITT liv och det har gett mig förmågan att njuta på ett annat sätt.
Jag vet därför också av erfarenhet att om man bara kämpar så klarar man det, men man måste verkligen kämpa och mestadels själv....
De situationer jag har varit i en del gånger önskar jag inte ens min värsta fiende, men jag är lycklig nu!
Jag trodde inte på kärlek, trodde livet skulle gå under om jag gick in i ett förhållande...
Sen kom han...min man... han har vänt upp och ner på hela mitt liv, fått mig att se hur saker kan vara och hjälpt mig att se till så att jag verkligen har känt det! Lyckan...den ofantliga lyckan!

Men ändå...om jag inte hade haft mina motgångar, hade jag då njutit av lyckan på samma sätt som jag gör idag? Eller hade jag mer tagit den för givet och tyckt att så här ska det ju vara och därför är det så? Förmodligen...
För hur många kan bli tårögda av glädje pga en liten ekorre utanför fönstret, eller tre rådjur som brukar vara på baksidan? Bli så glad för att det löser sig för nära och kära, se på olyckliga människor med hopp om att de ska inse samma sak som jag? Att det vänder en dag...
Visst har det med personligheten att göra med, en del människor kan inte känna glädje för andra, men jag tror att om man har upplevt ett helvete så känner man själv hur lyckliga de känner sig! Lyckan...


Nej jag säger då det, jag håller med Rita i hennes ordspråk... självklart med vetskapen om att allt inte är över, det kommer mera, men numera vet jag att det finns något efteråt också...Lycka...

En av mina sentimentala sidor visades där... känns konstigt att lägga ut det på bloggen och visa offentligt att jag också kan... men så är det... JAG KAN!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Det var skönt att läsa! Jag är så glad för din skull och att det har börjat ordna upp sig för dig!

Jag kan inte beskriva hur frustrerande det var att se dig som en manshatare utan hopp om kärlek. För visst finns kärleken, och underbar är den!



Och visst stämmer visdomsordet. Hur ska man kunna se allt det vackra, om man inte vet något om motsatsen?



2009-08-05 @ 22:50:29
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

men sen ska man inte så med fler tårar än man behöver...men dina tårar har gett utdelning och mer kommer det att bli..



Vikten är inte heller hela världen även om man känner att den är viktig. Nu är semestern snart slut och då jäklar! Detta fixar du som är den mest envisa person jag känner, vänd den envisheten mot dig själv nu!

2009-08-06 @ 21:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test