Teckna...

...jag är sugen på att teckna lite...
Men jag har inte gjort det på eeeeevigheter, så då slutar det säkert med att det inte blir bra och jag river sönder skiten =)

Jag ritar alltid med blyerts, oftast är det människor som finns med på motiven.
Dock har jag en tavla i huvudet som jag hade tänkt skissa lite på för att sedan så småningom sätta den på en oljeduk...
Tanken är ju att den ska bli så bra så det går att hänga upp den... men vi får se..

Något annat som jag är sugen på är att rita mitt eget hus... göra en skiss på hur jag vill ha det och sedan, när jag är rik, lämna ritningen till en som kan det för justeringar, så att jag kan bygga det =)
Jag och Oskar har inte riktigt samma åsikter vad gällande vårt blivande hus =)
Han vill ha ett som är så gott som färdigt att flytta in i, självklart efter lite justeringar av oss eftersom vi har vår egen smak.
Men inte jag inte.... jag ska ju vara lite mer krabbig...
Jag älskar att skapa saker, att göra egna saker så att det blir ens egna...
Dock så kan jag tänka mig att inte bygga ett hus från grunden, utan att istället köpa ett riktigt ruckel (med potential) för att sedan totalrenovera det...
FATTA HUR KUL SOM HELST!!!!

Självklart så får man ju bo kvar i denna lägenheten under tiden, eftersom man inte vill bo på en byggarbetsplats, men ändå...*suck*....VILL VILL VILL!
Ett annat alternativ är att bygga huset helt och hållet från grunden... då får man det precis som man vill ha det...
åååh...nu drömmer jag mig bort till en rikare värld där man har råd att göra så =)

Nu har jag bestämt mig, jag ska skissa på vårt blivande hus =)

För övrigt har jag ångest...
Min kära far... har en tips sida där de lägger ut olika tips. Pappa brukar ha hand om stryktipset och nu i helgen hade han premiär.... jag brukar rygga honom, för han har trots allt haft 13 rätt ett X antal ggr...
Denna helgen gjorde jag inte det (trots att jag pratade med Kari på jobbet om det i fredags) och han satt åter igen 13 rätt... 11 000 blev vinsten där insatsen var 288 kr.... GAAAAAH!!
Han var sjukt nära 800 000 också, men det får han inte gräma sig över =)
Men jag grämer mig...att jag inte ryggade...11 000 kr hade varit "goa pengar"

Nej, nu ska jag påbörja vårt hus =)

OBS!
Vill bara poängtera att vi är INTE i startgropen för att köpa hus nu!!! Detta inlägg är endast jag som tänker in i framtiden och drömmer om vårt fiiiina hus som vi ska köpa SENARE!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Oh, jag vet hur det känns!! HUUUS!



Vi båda är överrens om hus uppe i småland så småningom, men först blir det lägenhet, gå klart skolan och ev jobba lite. Men sen.. Åh, hus! Hus med katt och trädgård^^



Vilken är en av favoritsidorna? Jo, hemnet.se^^

Fast nu har jag inte varit inne där på länge,

2009-08-16 @ 16:13:06
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Sofi

Enligt hyresgästföreningen får du ALDRIG störa en granne. Vardagsljud och lite musik innan 22 får man stå ut med, men inte så mycket som hon stör.



Man måste ju kunna äta middag i lugn och ro tex.

Likaså för dom som jobbar skift, de måste kunna sova på dagen. För att inte tala om dom som har migrän eller massa feber. Då ska man kunna ha lugn och ro på dagen också.



Men det är extra känsligt mellan 22-07. Men hon spelar ju som mest mellan 01-10 dom värsta nätterna..



Men snart slipper vi tanten.

2009-08-17 @ 16:52:55
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

ja man kanske skulle börja spela lite och gå efter pappsens tips? Vi kunde ju gå ihop?



Jag drömmer mig till ett ställe större än en tvåa iaf men hus får vänta. skönt med lgh så man slipper göra en massa hela tiden. HUS=JOBB



syns imorgon älskling, då ska vi plåga skiten ur oss riktigt!

2009-08-20 @ 11:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test