En härlig dag efter jobbet...

Igår var jag nere i Sibbhult på den andra fabriken och förberedde mig inför jobbet under semestern. På vägen hem hade jag bråttom, bråttom...
För jag vísste att när jag kommer hem så står Haralds motorcykel på gargageuppfarten, så att jag och Oskar kan ut och åka en sväng.

Vi klädde på oss och slängde oss upp på motorcykeln.... sen bar det iväg och det var såååå skönt...
Vi körde till stranden vid grimslöv där Hanna och Gustav med barn satt och väntade. De hade tagit bilen och stod därför för fikat....

Sen satt vi där på varsin filt och bara njööööt...jag hade min badpremiär och det har nog aldrig hänt att det varit så varmt i vattnet när jag hoppar i för första gången på året. Jag brukar nämligen ta premiären i April, möjligtvis i Maj.... den 23:e Juni brukar jag ha badat ett flertal ggr!

Nåja, efter stranden så satte vi oss på "cykeln" och körde hemåt... Väl hemma blev det soffläge, Oskar kollade på fotboll, Sverige-Serbien och jag läste ut sista boken i Millenium...

En härlig dag med andra ord!
Hoppas på en likadan idag, för idag ska vi ut med båten och njuta på sjön!



Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, ni verkar ha mysigt!

Jag tror jag är för feg för att åka motorcykel. Min man har ju en, dock bara med plats för en. Har funderat på sidovagn, lite oldschool sådär, men det har inte blivit av. Hade nog inte våga åka ändå!^^



Nästa projekt är att sälja motorcykeln och skaffa raggarbil istälet. DET är grejer!! WRROOOM!

2009-06-24 @ 09:25:46
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Sofi

Ohja, visst kommer jag ihåg det;)

Nej, MC är för dyrt då man måste ha körkort med. Dock har jag funderat på en trike, för då behöver man bara b-körkort. Finns många astuffa!



Men som sagt, nu ska han sälja sin cykel och eventuellt köpa en raggarbil. Det är gött att köra, även om de är snuskigt dyra i drift! En dröm iallafall, så får vi se hur det löser sig. Blir väl till nästa sommar.

2009-06-24 @ 10:02:41
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Sofi

Förmedlingscentralen är.. hm. typ ett varuhus.. Lite ÖB goes loppis!

Konservburkar, godis, loppis, samt massa andra inredningsprylar och kontorsmaterial. Blandad kompott! Helt underbart ställe!

http://www.formedlingscentralen.com/



Nä, jag är ändå rätt tacksam för den sömn jag får nu. Förra året var hemskt. Då kunde jag inte somna pga att jag inte kunde ligga bekvämt med knäna, varken på rygg eller sida. På magen var helt omöjligt att ligga. Fick även problem med min ljumske, så den perioden vaknade jag även av smärta. Inte kul. Jag har ju alltid kunnat sova gott, och alltid haft härliga drömmar.



Nä, Josse. Vi är för unga för sånna här bekymmer! Låter ju för fan som om vi är över 70 bast!

2009-06-24 @ 15:05:57
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test