Monday 06,03 am...

Nu var det åter igen en ny vecka... dagarna rullar ju på som fasen!! Kommer bara att vara en tidsfråga innan barnen ropar på mormor eller farmor, innan jag ställer mig i spegeln och ser dem....de första gråa håren!!
 
Men man får försöka ta tillvara på tiden trots att den går i turbofart!
Helgen har varit mycket bra... i fredags var Oskar på grabbkväll hos Bengan, så jag körde och hämtade dem på natten... Medan jag väntade så var Emely och Elliot här. Jag gav Elliot en present, för det brukar han ju aaaldrig få =)
Men denna gång så fick han ingen leksak utan en mugg.... på muggen var en bild på han själv, iförd en clownperuk =)
Jag älskar den bilden och tyckte att han skulle få ha en alldeles eeeegen mugg.... han blev klart glad även om han inte riktigt fattade.... det är en sån där present som man får växa in i.... mest glad blev han nog för coca-cola burken som han fick till muggen (man måste ju ha något att hälla i muggen jue)

För att komma hit så använde Emely och Elliot sig av tåg denna gång... Elliot har länge tjatat om att åka tåg och trots att det kostade bra mycket mer för Emely att transportera sig till Älmhult med tåg, för att jag sedan skulle hämta dem där, så tyckte hon att Elliot skulle få åka tåg för första gången.
Så nu har han provat det med, överlycklig var sötnosen!

I lördags var jag och Oskar på 25-års kalas igen, denna gången var det Frida och Madde som fyllde år! HURRA FÖR DEM! Det var ett roligt gille som medförde att jag och Oskar var lagom pigga igår.... fast vi slapp faktiskt huvudvärken, utan var mest sega!
Men till slut slängde vi oss i bilen och finåkte en runda.... stannade till hos en av Oskars bekanta och kollade om han hade lite matjord som vi kunde ta...
FÖR JAG SKA FÅ ETT TRÄDGÅRDSLAND!!!! Ska bli såååå kul att odla lite egna grönsaker m.m.
Nu är det som så att vår gräsmatta lutar fruktansvärt på baksidan så vi har bestämt oss för att låna lite av kommunens tomt på baksidan.... ett jätteområde som de bara låter stå och växa igen... fast bra att de inte bygger något där, för vart ska då mina rådjur ta vägen?
I alla fall....där bak ska jag få ett land på 2 x 3,6 meter!! Sen ska vi göra en grillplats där uppe också....ska bli så roligt!
Så jag måste alltså planera in en dag då jag ska iväg och inhandla fröer m.m. till mitt underbara land =)

Men nu är klockan mycket, 06,20, så jag måste börja tänka på att göra mig iordning inför jobbet!!! Nu är det bokslut igen, ska bli spännande och se hur det kommer att gå nu när jag är själv!

Ha att gött alla!

Kommentarer
Postat av: sara

fy vad mysigt med ett eget land :) o grillplats! vill me ha ju! Får nöja mig med att plantera i krukor på utegården! men d kan inte va nått man äter, för folk får ofta för sej o pissa i dom /på dom /runtomkring dom :(

2009-03-30 @ 22:03:20
Postat av: emely

tänk att en sån pissig dag ändå började så bra :-)



2009-04-02 @ 09:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test