Ser fram emot eftermiddagen...

Gud vad skönt att det är Tisdag idag.... gårdagen var helvetisk för mitt huvud!!
Mitt andranamn "negativa arne" kom verkligen till sin rätt då, något som kändes konstigt för han har inte visat sig sen jag träffade Oskar! Men någon gång måste han ju komma fram =)

Jag hade så fruktansvärt ont i tummen, var inte ens säker på hur jag skulle klara av att träna, men gav mig ändå iväg... Fast egentligen ville jag bara krypa ner under täcket och invänta morgondagen!
Ibland blir man trött av värken, jag brukar ta den med en nypa salt, men när det är som värst så kan man bli riktigt grinig, vill ju också ha en kropp som andra =(

Men jag ska till företagsläkaren idag och införskaffa mig en skena till handen, mamma sa att det hjälper mycket så vi provar det!
Jag tänker i varje fall inte åka till läkaren med den, tror jag redan vet vad det är.
Det tillhör inte min ordinarie värk utan ena benet i tummen är förskjutet...mamma har det och likaså mormor och går väldigt ofta i arv. Det brukar sluta med operation men då ska det gå långt och dit har jag inte kommit ännu så varför åka till läkaren? För att få det på papper? Att jag har ett problem till med kroppen? NEJ TACK!

Har redan opererat andra tummen en gång i mitt liv, när jag var 6 år, kommer inte ihåg felet med den förutom att den hoppade ur led hela tiden...
Framtiden ser ljus ut med andra ord!

Fast idag är en bra dag! Det är behagligt väder, vilket innebär att jag och min älskling ska ta trimmern och förbereda inför mitt grönsaksland!!!!! Älsklingen var på Nybe igår och köpte brädor, för jag ska minsann ha ett upphöjt land! Ska bli sååå kul, inte bara för mitt lands skull, utan för att jag och Oskar kommer UT och gör något tillsammans!
Jag älskar att umgås med den mannen =) (ja just det, det var ju därför vi flyttade ihop....)

Nej, nu ska jag dricka lite kaffe innan det är dags att gå upp till syster Lennart och förklara för honom att det bara är att ge mig en skena, inget jäkla läkarbesök! Haha

Ha att gött alla, för det ska jag ha!

Frånhonsomälskarnärsolenlyserochintekanförståhurfolkkantyckaomhöstenochvinternellernågonformavnederbörd!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Usch ja.. Man vill bara vänta på bättre tider när man har ont. Vet vad du talar om.

Riktigt drygt när man vill mer än vad kroppen klarar av.



Föresten: Upp med lite roliga recept! ^^

2009-03-31 @ 13:48:40
Postat av: Sofi

Sv: Jag var trött eftersom jag hade haft så jäkla ont hela dagen + att vi hade heldag med lång föreläsning. Kursintroduktion med massa ny info^^

Är ju van vid korta dagar med enkla seminarie:)

2009-03-31 @ 13:52:18
Postat av: emely

hur gick det? bidde det någon skena?

Klart du ska blogga tyckerjag, man behöver inte skriva något varje dag ju :-)



fast jag förstår dig, jag tar inte upp mitt bloggande igen....det tar mycket tid och man får prioritera sin tid så att man även hinner njuta av livet...



puss gumman

älskar dig!

2009-04-02 @ 09:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test