Fredagen innan första advent...

... och här sitter jag, söndermosad i huvudet.
För mycket vin igår, för mycket plugg idag och för mycket tenta imorgon =)
HÄRLIGT!

Var hos systeryster igår och julpysslade... knåpade ihop en massa julkort som ska skickas iväg!
Blev faktiskt riktigt nöjd med dem i år, men nu har man ju tränat lite så det är dags att de börjar bli lite tjusiga.
Sen gjorde jag en dörrkrans med mossa i form av ett hjärta... tjusigt...

Men allt blev klart inte lyckat... jag kämpade hela onsdagen med att försöka få tag på fin, lång halm... men icke!
Däremot hade Oskars syster halm i rundbale hemma så vi åkte dit och hämtade en kasse...
Av detta halm skulle jag göra en tjusig julbock. Men halmen var för kort och krossad så bocken blev som den blev... bocken blev en ren!
Det är förmodligen något av det fulaste jag har gjort i hela mitt liv, men Emely älskade min renabock så den fick stanna kvar hemma hos henne =)

Möjligen att det kommer en bild på denna otroligt fula skapelse någon gång, om man nu kan lägga ut sådana bilder på bloggen, hehe

Idag satt vi och pluggade hela dagen, sen 15,45 var det dags att träffa personalklubben uppe på samarkand för att inhandla lite till julfesten den 12:e... efter många om och men hittade vi allt vi skulle ha så nu är vi fit for fight gott folk!
Efter detta blev det lite månadshandling, det är ju trots allt löning, för att sedan fara hem, packa upp varor och sedan slänga sig över skolböckerna igen... runt nio tiden var det bara till å inse att det inte går in mer idag... tentan imorgon får alltså gå som den går =)

Nu är det zappande mellan kanal 9 och idol...

Vad gällande Idol så gillar jag alla som är kvar, men favoriterna är ändå Tove och Erik!
Har aldrig följt Idol så mycket som jag tittat nu, men det har heller aldrig varit så bra för en själ som mig, som det är i år...
ÄNTLIGEN LITE FOLK SOM KAN FRAMFÖRA ROCK, ROCKBALLADER UTAN ATT SKÄMMA UT DET!
Inte bara en massa pop hela tiden utan bra ROCK också!
Tack för det Calle, Mariette, Tove och Erik!
Rock får mitt hjärta att slå dubbla slag, det går bara inte att komma ifrån... och en del av deras framförande... ojojoj, Erik har imponerat starkt på mig ikväll, jag som hade bestämt mig för att inte tycka om honom eftersom de flesta gör det... men vad fan, killen vet vad han gör... han fick mitt hjärta att slå dubbla slag idag med sin musik (anamma musik)
THANK YOU ERIK!

En leende Josse kommer somna finfint i sängen idag, trots att den är tom, tack vare denna musik....

Nedan är en bild på en tv-reklam som även den får mig att må riktigt bra...favoritdrycken ihop med myspysbelysning som tillsammans får mig att tänka: åh, julen (även om jag bara dricka julmust till julmaten och inte denna dryck)


Kommentarer
Postat av: Sofi

Klart du ska lägga upp bilder! På alla dina verk. Julkort, julkrans OCH bock!!! Nyfiken juu

2009-11-27 @ 22:47:49
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

ja lite mos var det allt, men det var det värt :-)

Å julkorten var ju lika fina dagen efter och renen ännu finare.



2009-11-29 @ 16:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test