Shoes och med allt det innebär...

.... var inne på min gamla barndomskompis Sofis blogg häromdagen där hon hade gjort ett inlägg om bl.a. skor.
Hon har problem med att hitta skor, vilket gjorde mig lite fundersam.... vad fasen! Vi lever på 2009-talet med dess avslut och början på 2010!
Nog fasen ska det finnas skor till Fisen? (Ursäkta smeknamnet Sofi, gammal vana)

Nyfiken som jag är så började jag googla på skor för att hitta en sida med många olika skor, vilket jag naturligtvis gjorde!

www.brandos.se <-- 34 sidor med fritidsskor för tjejer!

Däremot är jag emot att köpa skor på internet, särskilt om man har problem med leder och dylikt! Man måste prova dem då så de inte klämmer för mycket, är för hårda i sulan m.m.
Däremot kan man få inspiration till något nytt via nätet.

Jag är alltid inne på samma sorts skor, och de har ALLTID klack, trots min kropp. Ibland blir jag trött på mig själv som aldrig provar något nytt, även om jag förmodligen alltid kommer ha klack förutom när jag springer runt i mina älskade gympadojjor!

Men jag väljer klack av en anledning, eller tom två! Jag har då storlek 42 och är 166 cm kort! Köper jag skor UTAN klack så är risken stor att det ser ut som om jag har satt på mig ett par skidor, hur snyggt är det? Särskilt om sulan är tunn på skon eller snörningen inte slutar tillräckligt långt fram... nej, jobbigt, så jag kör med klack för då ser man inte att jag har så stora fötter till denna "lilla" kropp!
Sen är det en sak till... jag är inte så lång... men ganska bred, definitivt inte fotomodellssmal om man säger så...
Detta gör att mina byxor är AAAALLTID väldigt för långa. Jag hatar att sy och oftast så blir inte jeans snygga om man lägger upp dem.... detta innebär att om jag köper skor utan klack så släpar byxorna i marken....och....förstörs helt enkelt.... så där är en anledning till =)

I alla falll... Efter att varit ute och googlat lite så tog jag hem en del bilder på skor UTAN klack som JAG tycker är snygga! Sen om de klämmer vet jag självklart inte eftersom jag bara tittat på den via en skärm, hehe...
Tyvärr tycker jag att mina ögon ofta brukar falla för fel prislappar, men sen å andra sidan...billiga skor innebär ofta dålig dämpning och den behandlingen är INGEN kropp värd =)

<-- Göläckra!!!







                                    Enkla, men snygga, önskar jag kunde ha!-->



<-- Funkar både till fest och vardag!






                                     Det är snygggt med vitt, men opraktiskt kanske? -->

 <-- Eller varför inte satsa på ett par lägre??






            Stövlar är och kommer alltid vara en passion för mig, underbara! -->
           


<-- Det blev kärlek vid första ögonkastet när jag såg dessa!!!


                                          Alla bilderna är hämtade från Brandos hemsida...


Åååååh, jag älskar skor!!!! Höga, korta, snygga, sexiga, enkla, sköna, mysiga....ja ALLT!!!! Om man bara kunde ha allt!

Nu håller vi tummarna för att DU ska hitta ett par skor!


Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Ja, eller hur! Det borde finnas något snyggare än den kjolen alltså.

2009-11-14 @ 09:31:15
URL: http://jibbi.blogg.se/
Postat av: Sofi

Oh, ja. Viss finns det måånga snygga skor!

Önskar att jag hade "all-fötter". Höga smala klackar, nätta sandaler, ballerina skor, höga stövlar..



Men ja. Just för tillfället har jag som sagt gett upp. Men man vet ju aldrig i den jättestora framtiden;)

2009-11-14 @ 10:52:45
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

Tycker absolut att låg klack är riktigt snyggt, fast en annan borde ha lite högre klack när man är i smurfsize.



Fördelen med att välja låg klack är att man kan alltid säga att det är ergonomiskt och det är ju mode att vara rädd om sin kropp(!)



De översta absolut, de ser nog inte så stora ut på foten, värre med de gympaliknande varianterna. Dom ser man alltid stor ut i :-)



Mer skor åt folket!

2009-11-18 @ 20:59:39
Postat av: Lina

Tur m tjejer som förstår sig på skor! Jag vill ha alla i hela världen!!(nästan) Hur kan man inte älska skor? Min sambo har tyvärr inte hittat denna kärlek än o har dessutom ingen förståelse för min..Hm

2009-11-20 @ 12:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test