Chili is her name....

...and we will do our best to take good care of here!

Dags att kolla ut försäkring till vår lille kisse!

Hon får heta Chili, Oskars förslag. Lättare att säga än Zilly, även om jag tycker att det också var sött! Zilly Chili kanske?

JA! Dubbelnamn får det bli, så får man kalla henne vad man vill =)

Zilly Chili Ekman

Hon har minsann visat för matte att det inte är roligt att vara nere på golvet helt själv och att hon minsann kan klättra. Spelar ingen roll om matte har byxor eller inte, med mina vassa klor kan jag minsann komma upp ändå...
Något matte kände igår när hon stod i duschen och tvålade in sig... tvål i sår.... HUJAH!



Familjen samlad, lyckliga som få!
Matte i varje fall!

2009-10-13

Hej Kära dagbok!

Idag är det min andra dag i mitt nya hem.
Matte gick upp först idag också, precis som igår, hade väldigt rufsigt hår, precis som igår...
Jag försökte prata med henne, men hon verkade inte höra mig. Sen tryckte hon på en knapp på den svarta maskinen i köket, som började puttra och lukta konstigt. Men matte verkade tycka om det i varje fall!
Hon satte sig vid den där konstiga maskinen på mastsalsbordet utan att lyfta upp mig! Så jag fick minsann klättra upp till henne och då gjorde hon en massa konstiga ljud ifrån sig!
VADÅDA! Jag är ju ensam där nere på golvet och du får minsann sätta på dig ett par klätterväggsbyxor om det inte passar!
Fast efter att ha sovit så var jag lite rastlös så jag kunde inte sitta still i mattes knä, trivdes inte ens på axeln (är nog en papegoja) utan vände och vred mig...
Så matte fick minsann dricka den där svarta illaluktande sörjan på golvet!
På sin morgonrock hade hon ett intressant snöre, det var roligt att jaga det! Snälla matte, kan vi inte göra det igen imorgon???
Till slut steg husse upp, men han åkte till jobbet lika snabbt... då åkte matte med...MEN JAG DÅ???
Jodå minsann... jag blev själv... bara till att sova lite mer då, vilket jag har gjort tills de kom hem.
ÅH SÅ LYCKLIG JAG BLEV NÄR DÖRREN ÖPPNADES!
Jag RUSADE fram till dörren och slängde mig upp på mattes ben för att klättra upp och sätta mig på axeln, där jag hör hemma!
Därifrån lagade vi mat till husse, dammade och gjorde husses mackor, för husse åkte iväg igen =(
KOM HEM HUSSE!
Sen började matte att vika ihop tvätt och sa något om att jag minsann måste lära mig att leka lite själv också!
Vad menar hon? Hon är konstig... jag vill ju leka med husse och matte hela tiden, eller sitta på axeln!

Men men... jag lade mig på filten som jag minsann hade rivit ner på golvet, så att matte kunde göra sina sysslor utan att gnälla (tjatmatte) och nu ligger jag där och skriver detta. Fast jag tror det nalkas för gos i soffan med matte efter att jag skrivit klart detta...

MINSANN!

Puss och kram

Zilly Chili Ekman

     


Kommentarer
Postat av: Lotta

Guud vad söt hon är..riktig liten sockertopp..

2009-10-13 @ 21:54:35
Postat av: Josse

Ja hon är en riktig liten goding, med full i fan!

2009-10-14 @ 08:22:02
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test