Ledig torsdag...

... det finns inte mycket att göra på jobbet nu, så jag bestämde mig igår för att sluta två timmar tidigare och ta ledigt även idag. Så nu är jag ledig enda tills på måndag. Härligt!
Men man ska väl vara försiktig med vad man önskar sig..
Har ju lagts ett nytt varsel på jobbet... 33 kollektiva och 4 tjänstemän. Så nu ligger jag jäääkligt risigt till igen.

Finns ju inte många jobb heller, men det löser sig garanterat, det märkte vi ju förra gången, då var jag ju arbetslös heeela 11 arbetsdagar! I och för sig så ska man väl inte räkna med att ha sådan tur varje gång, men man kan ju hoppas.
Fast först och främst hoppas jag på att få vara kvar, fast det tror jag knappast.
Hade bara varit så typiskt att bli av med jobbet när man väl har fått ett som man trivs med, även om det är ruggigt lite att göra just nu!

Blir jag av med jobbet så blir det väl ingen utlandsresa till våren, och det hade ju varit så typiskt eftersom jag längtat efter detta sedan i våras. Skulle ju först ha åkt nu i höst, men det blev uppskjutet till våren, attans!

Idag hade jag tänkt mig att jag skulle sätta mig och plugga! Gick bra på förra inlämningsuppgiften, men det verkade vara väldigt många som INTE blev godkända, lider med dem. Aldrig kul att behöva göra om alltihop en gång till...
Tenta den 30:e och jag känner att jag inte är riktigt insatt i det, har väl pluggat för lite.... igen... fast då har jag ändå pluggat mer denna kurs än jag har gjort de andra...Har visserligen inte känt mig insatt i de andra kurserna heller, men de har ju gått bra...så vi hoppas på det denna gången med.
Har i varje fall sökt in till två kurser till våren nu också, tänkte att jag skulle fortsätta plugga och jobba samtidigt, så länge jag orkar! Om jag nu har ett jobb till våren.
Jobb har jag i varje fall fram till februari, eftersom det blir fyra månaders uppsägningstid nu när varslet var så stort. Det är ju inte helt fel!




2009-10-15

Nu har jag börjat lära mig lite mer att man kan vara på golvet själv, att matte och husse måste göra en del saker ibland och då kanske inte har tid att leka med mig!
Men detta är bara ibland minsann!
Jag är ganska klantig och springer ofta in i saker och landar gärna på rygg när jag busar, har ju inte helt full kontroll över kroppen ännu!
Något som är roligt är att hjälpa husse och matte när de sitter vid datorn, fast de verkar inte förstå vad jag skriver!
Verkar inte som om jag får vara uppe på borden ännu heller, för matte tar ner mig varje gång....VARFÖR? Har ju inte utforskat de platserna ännu!
Råkade riva matte i ansiktet igår så det började blöda och hon blev lite arg...fick en fnätt på näsan och hon mumlade något om att "sådana dumheter ska vi nog få ur dig"  VADÅ?? Akta ansiktet dåda!

Känner mig fortfarande lite som en papegoja och vill gärna sitta på axeln!!! Sååå mysigt ju!
Jag får mycket beröm för att jag är så duktig att gå på lådan, HALLÅ!! Som om DET skulle vara något svårt????
Har inte börjat vässa klorna på soffan ännu och det tycker mina "föräldrar" om! Vässar dem hellre på mattorna och det verkar de inte ha något emot. Däremot tycker de INTE om när jag klättrar i vinstället eller försöker äta upp blommorna, haha! Men man måste ju jäklas lite ibland med dem!

Matte ringde min förra ägare igår och frågade när jag föddes... det var lite kul för det visade sig att jag fyller år samma dag som mattes syster!!! Nu är mattes syster däremot orolig för att matte ska glömma hennes födelsedag och bara komma ihåg min! Men det får hennes syster stå ut med, för MIN FÖDELSEDAG ÄR VIKTIGAST!
Matte ville bl.a. veta min födelsedag så hon kunde försäkra mig, så nu är jag försäkrad vilket är bra då jag är lite klantig så man vet aldrig vad jag hittar på!!!

Gammelmatte undrade hur det gick för mig och matte berättade att jag är busig som attans, vilket gammelmatte tyckte var bra för det visar ju att jag trivs... KLART JAG TRIVS! Har ju världens bästa matte och husse!!!!
Nu har jag inte tid att sitta här mer... måste buuuusa lite så att matte vaknar!

PUSS OCH KRAM!!!

Zilly Chili Ekman





Kommentarer
Postat av: emely

Vi får fira ihop istället. du kan få tonfisktårta så tar jag kladdkaka :-)



men söt är du lilla goding!

vi är ju lite bäst vi som fyller år på en sån bra dag!

2009-10-15 @ 20:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test