Lördagsrusk...

Ja då var det helt plötsligt lördag... Fredagen swischade förbi hur snabbt som helst!

Lina kom på besök igår, då hon skulle till tandläkaren i Växjö kl. 14
Hon landade kl 9 och seddan följde flera timmar av bara "girltalk"
Det var härligt att sitta och bara "vara" för en gångs skull.
Efter att hon åkt gjorde jag absolut ingenting fram tills Oskar kom hem från jobbet, då gjorde vi oss iordning för att sedan gå på bio med Emely och Mattias. Vi tittade på "Flickan som lekte med elden"

Jag hade bokat bord på båten kl 21, så efter bion gick vi dit, snackade, åt och drack lite gott. Det var mysigt även om jag förmodligen inte väljer båten nästa gång. Ljuden var väldigt höga och igenomträngande i denna lokal, så det var inget för oss som inte var fulla och bara ville sitta och snacka lite. Men maten var god i varje fall även om det var tomma plånböcker som gick därifrån senare på kvällen =)

Idag är det riktig höstrusk ute *huanameja* och då är det skönt att vi inte har något viktigt inplanerat för resten av helgen. Vi har sagt att vi ska ta upp båten, köra iväg bord och stolar från min födelsedag (jag vet, det var ett tag sedan), storstäda lägenheten och sedan köra till Älmhult och köpa potatis till svärmor.

Det blir med andra ord en lugn helg, vilket kan vara skönt, särskilt för sambon min som har varit iväg och flängt väldigt mycket på sistone. Han mådde inte så bra häromdagen, influensa på väg eller trötthet? Ska i varje fall ta hand om honom i helgen.
Ska se hur svårövertalad han är angående tacos ikväll...han brukar inte vara så svår =)

Nej, dags att slänga på sig kläder och börja städa på toaletten.... så man får upp ångan lite och kan ligga under filten med sin älskling i lugn och ro ikväll.... mmmmm....


Kommentarer
Postat av: Fian

Nja, det blir ju späckat när man bestämmer sig för att inte göra ett skit på hela förmiddagen :P

Jag försöker springa en runda varje dag, denna veckan har det varit väääldigt dåligt med löpningen :P Jag gillar det, och jag tycker att det går lätt. Resultaten märks fort och jag märker att klarar att springa längre allt eftersom. Huvudsaken är väl att hitta något man gillar. Jag föredrar löpningen just för att jag slipper åka iväg. Bara på med kläder och skor och ge sig ut. Perfekt när man har småbarn :)

2009-10-03 @ 08:59:58
URL: http://justgirl.blogg.se/
Postat av: Sofi

Tack för fina kommentaren!

Låter som om fredagen var mysig, och att lördagen kommer bli likaså?

Själv har jag tagit det lugnt hela dagen! Dags att komma igång med lördagen kanske.. ^^

2009-10-03 @ 13:18:36
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

ja, tack för en trevlig kväll :-)



imorgon börjas det...bara till att på med träningskläderna och kämpa ett tag.



men vi har varit med om värre kära syster...

jag tjuvstartar ikväll och sticker iväg på spinning.



2009-10-04 @ 15:35:04
Postat av: Anonym

...hmmmm...Jossan 24 år..?? jaja med stigande ålder sviktar minnet....:-) (och detta var inte en komentar till detta inlägg...utan till presentationen av inläggaren)

2009-10-09 @ 14:46:14
Postat av: Anonym

och vem är det som har mage att påpeka att jag skulle vara en dag äldre än 24????? hehe

2009-10-10 @ 07:15:59
Postat av: Sofi

Sv: Tack!

Jag har köpt min klänning på en rockabilly/raggarträff/festival i hultsfred i somras. Maja har köpt sin på tradera, har jag för mig.

2009-10-10 @ 11:20:15
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test