Lata Josse - HEJDÅ!

Och välkommen: EFFEKTIVA VERA!

Jag skrev för ett tag sedan att bloggen har fått en ny ägare: Vera
Japp... jag har bestämt mig för att istället för att hata mitt andra namn så ska jag använda det för mitt andra jag..
För jag trot ärligt talat att man har flera olika sidor...

Vi kallar Josse för den LATA och Vera för den EFFEKTIVA!

Josse är hon som gör det HON vill, för att hon tycker det är ROLIGT... Hon njuter av livet 24h/dygn och skulle ALDRIG få för sig att göra något som hon inte vill, bara för att ANDRA vill det...

SHE'S THE BITCH helt enkelt...

Men Vera... hon är svärmorsdrömmen =)
Hon har det alltid städat, både ute och inne, hon sköter skola, träning, kost, jobb m.m....

Jag ska nu lägga ut lite bilder som visar att JOSSE har varit framme alldeles för länge... bildbevis på att jag inte alls har betett mig som jag brukar. Fråga mig inte hur detta har kommit, kanske har jag svårt att vara duktig på allt...
Det som bilderna visar är sådant som jag aldrig skulle få för mig att missköta innan... men nu har jag ju ändrat på så mycket annat i mitt liv; jag tränar, jag röker inte, jag dricker inte cola, jag sköter min kost, jag smörjer in mig, filar fötterna m.m.
Det är precis som om jag har svårt att acceptera detta nya liv... jag hatar att träna, jag älskar att röka, cola är livets brygd, jag vill äta allt jämt, tycker det är tråkigt att smörja in mig och fila fötterna....
Så då har jag istället börjat missbruka sånt som jag tycker om... sköta hemmet och trädgården...

BLÄÄÄ!

Men idag ska Vera ta hand om hemmet.... Hon ska hjälpa Josse att få ordning på detta så att Josse kan sköta det där andra, tråkiga =)

Men först...bildbevis så ni förstår vad jag pratar om...



Mitt älskade grönsaksland har förfallit... det är dags att dra upp det nu inför vintern, men det bara hänger där =(




Planteringsbordet, grillen och en massa krukor står på uteterassen och skräpar...
Allt detta ska ju in i förrådet nu, likaså parasollet och brädorna. Tar dock inte brädorna idag eftersom jag har ont..



Rabatten är full av vissna blommor, tomaterna bara hänger och jag vet inte när det rensades sist...



Denna rabatt är värst vad gällande ogräs...



Detta är då vita och blåa lobelior...det syns va???
Dags att ersätta detta med ljung...


Så där ja... totalt utblottad...
Nu ser ni ju hur INTEDUKTIG jag är...
Hatar detta!!! Blir så ledsen på mig själv...
Blääääääää!!!!

Nej, ska titta på ett avsnitt OC, sen kommer Vera på besök så då är det slut på det roliga...

Återkommer med nya bilder efter...

HA ATT GÖTT!!!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Glömt svara juu..: Ja, det var johanna som fyllde år!

2009-09-09 @ 19:07:43
Postat av: Lina

Tur att d finns en Vera som fixar m allt som man inte vill.. Synd att hon väntar lite länge m att dyka upp ibland bara..=)

2009-09-10 @ 11:42:43
Postat av: emely

bästa är att hitta en skön blandning av de två för ingen står ut med någon som är för duktig heller...därför plockar jag fram min Stina rätt ofta nu för tiden, ha ha.



för hos mig är det emely som är den duktiga och henne kan man kräkas på ibland...



sorry att vi inte skrev igår, när plutt väl hade lagt sig så föll det bort i rödvinsglaset.



Ska bli skönt att träffa vera/josse på lördag. Elliot ser fram mot det också.



PUSS!

2009-09-10 @ 20:45:50
Postat av: Sandra

Du är bara för goo :) HAr inte varit inne här på ett tag, men du gjorde att mina mungipor åkte upp ett rejält snäpp =)

2009-09-11 @ 17:30:41
Postat av: Josse

Det var kul att höra Sandra!

Får väl hoppas att du är inne lite mer regelbundet hädanefter då! haha

2009-09-12 @ 12:59:04
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test