Göteborg!!!

Fy vilken rolig resa och fyyy vad det gick åt pengar, men fyyyyy vad det var värt vartenda öre!
Vi började dagen med att åka tåg från Alvesta 9,25 där jag och Oskar hade förberett varsin "åkpåse" med gott & blandat (jäger, ölkorv, öl, cider, vin, nötter), ja sånt man bara måste ha när man ska ta en tripp till Göteborg.

Väl där splittrades vi lite, så jag och Sandra kunde gå i affärer i lugn och ro utan gnälliga karlar. Karlarna begav sig till blåvittshopen (ingen man är perfekt) och satte sig sedan för att ta en öl. Då kom självklart jag och Sandra också, vi var ju med törstiga!
Sedan splittrades vi igen och gick lite till i affärer, väl färdiga med shoppandet hade jag köpt två koftor, ett par kängor, ett halsband (döskalle), ett armband och öronhängen (döskallar). Oskar hade med shoppat loss lite, ett par byxor, en t-shirt och en kofta. Så tro det eller ej, men min sambo brände fler riksdaler än jag! (får ju inte glömma att han var inne i blåvittshopen med)

Sedan begav vi oss mot hotellet, kånkades på våra tunga väskor, där jag klart var smartast och bar det lättaste!
Vi slängde i oss lite käk, checkade in på hotellet, tog varsin öl för att sedan göra oss iordning för kvällen.
Efter suckande och stönande om klädsel, skor och allt vi kan sucka över så gick vi in på en restaurang och åt en dyr och alldeles underbar middag. Pepparbiff blev det för mig för jag har den senaste tiden börjat dregla bara vid tanken på en köttabit!
Sen gick vi till krogen.... där hävdes det ner en del dricka... när klockan var 02,00 var jag och Sandra trötta och ville gå hem... väl ute från krogen var det bara jag som var trött vilket innebar att det även blev en runda på Hard Rock café... där Oskar först tänkte smita från inträdet, men blev haffad och började då ta av sig sin jacka för att ge till han som hade hand om inträdet... *suck*
Tur att hans sambo var där och fattade vad det var frågan om så hon kunde ta hans plånbok och betala inträdet =)

Dagen efter var det slitna människor som tog hissen ner till frukosten och det var en del suckande på tåget när vi fick stå till Borås eftersom vi inte hade sittplatser =) Gött att stå! Härlig upplevelse =) Haha

Nåväl, här följer en del bilder från vår resa:



På stationen i Alvesta







Sandra och Jimmy kollar in sin färdkost



Drickepaus i Nordstan









På väg mot hotellet!



På mitt och Oskars hotellrum hängde denna tavla framför sängen,
snacka om att ta död på romantiken!



Freeeeaaaak!



På krogen





Fullt ös...



...på alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test