Stockholm...

...dagen efter att vi kommit hem från Göteborg var det dags för mig att åka till Stockholm.
I efterhand kan jag säga att Göteborg är en mycket trevligare stad än Stockholm, Stockholm imponerade nämligen inte alls på mig! Snarare tvärtom!
Två timmar försenad blev jag upp p g a en indikator i en dörr på tåget som var trasig, men väl där kom jag till ett mysigt hotell, med ett mysigt rum.
Väääldigt högt i tak, stora fönster och gigantisk toalettdörr (MINST 2,5 m hög)
Kursen, löneadministration, var suverän men kvällarna urtrista eftersom jag var själv. Det var inget väder att gå i stan heller så det blev mest till att sitta på hotellrummet.
Gick vilse på hotellet första morgonen när jag skulle till restaurangen, för det var självklart inga vanliga korridorer utan kringelikrokar hit å dit med hissar som inte ledde till samma ställe (två trapphus var det tydligen på hotellet)
Men andra dagen hittade jag, mycket tack vare att min rastlöshet gjorde att jag gick ut i korridorerna och försökte orientera mig lite... tack och lov var jag inte den enda kursdeltagaren som hade gått vilse, utan det var fler =) Inte bara mitt dåliga lokalsinne alltså.

På biblioteksgatan (?) hade de belysning som säkerligen kostat mer än vad jag och Oskar har i årsinkomst tillsammans och de hade även en stooor röd matta i mitten av gågatan....UTOMHUS! Jag kommer visa detta på bild nedan...

Såg även julskyltningen på NK som alla skriker om, men blev inte ens imponerad av den. Visst, det var lite häftigt men att stå utanför och fotografera det? Njaaaeee... då får de komma med något bättre =) Typ en röd matta...

Nåväl, få bilder, men vill ändå visa den röda mattan och den uuuuurläckra kranen på toaletten!



Min säng



Kranen från sidan...



Urläcker!!



Den ooootroligt fina röda mattan, extra pyntad med snö och slask på =)
Kändes inte alls överdrivet för en enerydabo =)

Kommentarer
Postat av: emely

Pretty woman....walking down the street....

2010-12-01 @ 20:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test