Det har framkommit...

..en del klagomål till mig angående mitt slöa bloggande och ett alltför fåtal bilder som läggs ut på min blogg.

Därför tänkte jag vara så duktig ikväll och slänga in lite bilder ikväll, nu när man är gräsanka (!) och därför inte behöver vara social med sin bättre hälft! (för bättre är han minsann)

Dock när jag tog fram kameran och skulle lägga in bilder från vår lilla reunion i Perstorp så skrek kameran "SVAGT BATTERI"
Så tyvärr, det blir inga bilder ikväll, för nu laddas batteriet för fullt! Hinner jag imorgon kväll efter allt pluggande så LOVAR jag att det ska läggas ut lite bilder som "färgar" upp min vintriga blogg!

Däremot sitter jag i ett litet dilemma och behöver just DIN hjälp!
Nästa fredag ska jag klippa mig, samt färga håret.... har däremot som vanligt stor beslutsångest om vad jag ska göra...
Ska jag spara till långt hår igen? Det är ju trots allt smidigt, tar inte lika lång tid och Oskar tycker bättre om det.
Eller ska jag klippa mig till den frissan jag har haft ett halvår nu? Känner att det är dags för en förnying...
Är lite smått sugen på Linda Bentzings frissa faktiskt, fast mööööörk såklart! Jag överlåter de ljusa färgerna till er andra =)

Kom med lite förslag! Jag står och vacklar! Det brukar inte sluta bra, utan då går jag alltid in till frissan och säger "gör vad du vill, men jag vill ha en förändring"
Då brukar resultatet vara att frisören varit alltför feg och förändringen blev inte så rolig som jag hoppats på, eller kommer jag ut med en pagefrissa i Nick Carton stil (heter han så? Kommer inte ihåg)

Mitt hår har alltid varit ett stort experiment för mig och varje gång jag känner att livet "börjar bli tråkigt" (tolka det rätt) så gör jag något nytt med frissan.... Numera, när jag har ett "normalt" liv, så händer det ganska ofta att min kända rastlöshet kommer smygande... och då blir håret ett offer, men det behöver ju definitivt inte vara ett offer om förändringen blir till det positiva.
Jag vet att Maja, min frisör, älskar att prova nya saker och jag har väldigt mycket hår att leka med så möjligheterna är oändliga (med undantag för de frisyrer som kräver lite mindre hår)
Problemet är dock att hon känner Oskar, så hon vet mycket väl att han föredrar tjejer med långt hår.
Jag däremot är ett fan av båda och det är trots allt mitt hår och jag som ska leva med det, eller?

Nåja, jag vet numera att alla som läser min blogg är folk som känner mig, så utifrån mitt utseende, min personlighet etc. etc.
Vad FARAO ska jag ha för frisyr denna gång?

Nåja, lägger ut en bild på Lindas frissa så får ni ett smakprov om hur långt jag kan sträcka mig, om jag är på det humöret den dagen...

Detta inlägg är strängeligen förbjudet att läsa utan att kommentera!!!!!! I NEED YOUR HELP PEOPLE!



Nästa fråga är; har jag för mycket hår för denna frisyr?
Och får jag hennes tänder om jag klipper mig så här?
Och ögonbrynen?


Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, hår är alltid ett dilemma! Lindas frisyr är skitsnygg och jag hade också velat ha så. Men jag hade nog inte vågat. För även om hon passar i det, kanske inte jag gör det. Jag vet även att om jag hade klippt så kort, hade det varit ett helvete att få det långt igen!

Jag har haft rätt kort nu i ett par år, och jag har gett mig fasen på att spara ut det nu. Äntligen börjar det bli lite lättare att sätta upp håret, men det är fortfarande mellan tråkigt. Och eftersom jag har haft det uppklippt så blir det nedersta håret mycket tunnare än vad håret egentligen är. Men jämnar jag till det, blir håret kort igen.. GAARRGGH!

Nä, för min det blir det till att spara, spara, spara! :)



Hur du gör..? Hmm...

Du borde slänga upp lite bilder på dig i olika frisyrer, så kan man jämföra! :)

2010-02-12 @ 10:01:06
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker att frissan är asball, men d är lite knivigt om Oskar inte tycker om kort hår.. Den är ju väldigt kort..:) Svårt d här! Jag tycker nog att du ska ha kort hår, du kan ju verkligen ha d!! Jag tycker att du har varit kanonfin i den frisyren du har nu.. Varför ställer du mig inför detta dilemma?! Vad vill DU? Utan att ta hänsyn till ngt mer än dig själv?:)

2010-02-12 @ 18:03:47
Postat av: Josse

JAG VILL HA NÅGOT NYTT! vad vet jag dock inte...därför vill jag ha råd, om vad NI tycker jag passar i...



Tycker inte det är knepigt att Oskar inte vill att jag ska ha kort hår... Det är mitt hår och det är JAG som ska trivas i det =)

2010-02-12 @ 18:05:37
URL: http://ekmannens.blogg.se/
Postat av: Lina

Då tycker jag att du ska ha kort! Snacka m Maja om hon gillar nya grejer så kan ni nog snickra ihop nåt tillsammans, d är ju därför d är bra att ha en bra frisör..:)

2010-02-12 @ 18:25:40
Postat av: emely

gå in på frilla.se så har du en mängd frisyrer där...jag tycker kort frisyr med lite olika längder kanske...fast Lindas vet jag inte riktigt...

2010-02-12 @ 21:35:47
Postat av: Josse

Har varit inne på massor av sidor,

Ja självklart kort frissa med olika längder, det har jag kört med varje gång =)

Men jag diggar den översta bilden på det andra inlägget, så möjligen att jag kör på Lindas ändå, för att det ska vara rejält =)

2010-02-12 @ 22:09:04
URL: http://ekmannens.blogg.se/
Postat av: Anonym

go for it girl!!!!!!! as cool frissa! kanske inte blont men nån fräsig färg... eller en redig rufsfrilla hade klätt dej! (jag har ju sett dej i morgonrufs och dagenefter smink en skönhet klär i allt!!)

puss puss.. förresten tack för ett efterlängtat inlägg MED bilder!!!!

2010-02-13 @ 13:19:58
Postat av: lonnan

ups.. glömde att förra inlägget va postat av mej... om du inte anade det!!!! glad påsk

2010-02-13 @ 13:21:35
Postat av: emely

lindas är häftig...men vill man leva med den ett längre tag? Tycker du var assnygg i det du hade i bulgarien så något i den längden och definitivt mörkt :-)



Spelar ingen roll för sen kommer du ut från frissan med nåt helt annat än vi trott ;-)



Ha det så kul ikväll och hälsa...

syns imorgon älskling

PUSS

2010-02-13 @ 21:13:37
Postat av: Garpe

Hennes tänder? Är du säker på att det är hennes? ;)

2010-02-17 @ 08:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test