Lägenhet med vildmarksutsikt

Jag har turen på min sida igår... Lina ringde, hon var visst ledig, hade bara tagit sovmorgon.... Så jag fick lite sällskap när jag gick här och pulade...
Under vår ena givande diskussion så ställer jag mig vad altandörren och tittar ut på baksidan...
Då ser jag dem... Förstod först inte var det var utan blinkade lite medan jag stirrade på detta enorma...
Jojomen... där uppe på "ängen" (eller vad man ska kalla det) stod två älgar... den ena var GIGANTISK!
Har aldrig sett en så stor älg, visserligen inte sett jättemånga på nära håll men en del har det blivit genom åren!

Först sprang jag runt i cirklar i lägenheten skrikandes:
-Vart har jag lagt min kamera?

Den låg självklart inte i lådan där den skulle, eftersom saker aldrig gör det när man behöver dem! (tror inte för en sekund att det är för att jag är slö med att lägga tillbaka dem)
Men jag hittade den, hämtade skorna och smög ut på altanen, livrädd för att skrämma dem.
Rädda blev de definitivt inte, utan den gigantiske bara stod och tittade på mig medan hon åt på ett sly...

Zilly var överväldigad men insåg snart att det var lönlöst att ta sig upp... snön har visserligen smält, men det är fortfarande mycket kvar för lilla Zilly...
Hon hoppade istället upp på förrådstaket och levde loppan medan jag försökte ta kort som visade hur stor älgen var...
Tur att man inte ska bli fotograf för bilderna är väldigt dåliga och visar inte alls hur praktfull hon var där hon stod...men jag har bildbevis i varje fall. (bara på den ena för den andra stod mer bakom slyt och syntes inte så väl..



Här är hon i all sin prakt



Tur att man vet hur man får motivet i mitten av bilden,
men här ser ni hur hon lugnt står och tittar på mig



Vacker är hon minsann



Zilly Chili Ekman balanserar

De stod kvar en bra stund innan de begav sig på nya upptäcktsfärder. En stund senare kom mina tre rådjur som brukar stå där bak och mumsa på suräppelträdets rester... Dem har jag dock ingen bild på!
Inte varje dag älgar är strax utanför lägenheten!

Eneryda vildmark:

* Varg - check
* Vildsvin på vår gata - check
* Älgar i byn - check
* Rådjur i byn - check
* Okänt djur som sliter upp gräsmatta - check
* 100-tals kaniner i byn - check


 



Ha nu en fortsatt bra lördag. Nu ska jag väcka mitt allt så vi kan bege oss upp till Växjö och spendera lite pengar!

Ikväll bjuds det på melodifestivalen hos Lonnie och Sjöberg... de tittar, jag dricker
Finns nog inget jag avskyr så mycket som melodifestivalen... men sällskapet är ju trevligt i varje fall!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Härligt att ha naturen så nära inpå!

2010-02-27 @ 20:03:45
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

ja visst är de vackra! men de får gärna hålla sig i skogen eller på tallriken för min del :-)

zilly är ju en tokig hoppa, man ska bli rädd för så stora djur, har hon inte förstått det?

2010-03-07 @ 17:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test