Nyårsdagen...


Som jag skrev igår, jag skulle upp till Lonnie för att dricka lite kaffe, vilket jag gjorde!
Medan vi satt där och filosoferade över en kopp kaffe så blev jag rastlös, vilket senare smittade av sig på Lonnie.
Fick lite smått panik över att inte ha något inplanerat på hela helgen, så när jag gick hem grunnade jag så det värkte.
Till slut kom jag på att vi skulle träffas och äta middag.
Så jag ringde Lonnie och lade fram förslaget, som de nappade på omedelbart, sen ringde jag Sandra och kollade om hon och Jimmy var sugna på att komma över en runda, vilket även de var.

Så då slängde jag, Lonnie och Neo oss i bilen för att köra upp till växjö och inhandla ingredienserna för kvällen, sen avslutade vi detta med en gourmetmiddag på MAX, mums!

Kvällen blev mycket trevlig och Zilly Chili stortrivdes, då hon fick väldigt stor uppmärksamhet av barnen. Jag och Oskar orkar i regel inte leka någon längre stund, vilket däremot Neo och Oliwer orkade!
Det blev heltstek fläskytterfile, späckad med mjukost, kroketter och karljohan-svampsås! Smakade delikat i munnen! Efterrätten var även den enkel och utsökt; marängswiss! Yummie! Så nu har vi ökat på ytterligare några kilon, tur det så man inte springer runt och är smal och fin! Hade varit skandal!

Nu ligger sambon i sängen och jag sitter här med mitt underbara kaffe!
Ska snart diska undan glasen från igår, sen slänga på en film och ligga i soffan och slappa.
Ser ut att bli fint väder även idag så man får väl gå ut en runda och byta ut luften i lungorna.



Måste även ringa systeryster, som just nu befinner sig i Vemdalen med Mattias och Elliot. De är på skidsemester nu över nyårshelgen och igår när jag pratade med Elliot så konstaterades det minsann att han frös lite om fötterna när han åkte skidor.
Får passa på att ringa nu direkt innan han ger sig ut i backarna för idag!




Kommentarer
Postat av: emely

Max minsann, du skulle ju göra egna burgare nu ;-)

Låter som en trevlig helg.

Vi kan inte heller klaga, lite kallt om fossingarna ibland men annars var det kanon.



Längtar tillbaka nu när man sitter här hemma och pluggar igen.

2010-01-07 @ 16:12:14
Postat av: lonnan

Ja, riktigt go middag blidde de å desserten e ju inte å leka med:-)

Men tycker du lagt upp dåligt med bilder på sistone.. så lite foton tack!!

Sen tycker jag du kan komma på kaffe nån dag.. nyp i stjärten!!

2010-01-09 @ 14:50:14
Postat av: Marias showroom

testing, testing :D:D

2010-01-28 @ 11:52:17
URL: http://mariasshowroom.blogspot.com
Postat av: Marias showroom

Halluu!!



Nu verkar inläggen funka :) Fin blogg du har!! Hur trixar du till reklamen på din blogg?? Du nämnde en sida på nätet innan men min hjärna har kort minne så vill du please tell me again??

2010-01-28 @ 12:51:32
URL: http://mariasshowroom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test