Zilly Chili vs Prippz...

... jag har många ggr sagt att Zilly Chili är väldigt lik Prippz.
Det är flera av er som inte har träffat Zilly och jag tänkte därför lägga ut lite bilder på mina båda katter så att ni förstår hur jag menar.
Kanske ni även förstår vad jag menar när jag säger att Zilly är mer svart i ansiktet medan Prippz var mer grå...

Kom dock ihåg att bilderna på Prippz är från när hon var äldre och ser därför inte lika kelgo ut som Zilly, som inte är så gammal ännu. (Men vad faaasen, hon är ju hela 7 månader nu!!!!)

Zilly idag...

                 

Prippz...

    

Ser ni likheten???
Lika på sättet med, även om Zilly är spralligare vilket självklart har att göra med hennes unga ålder.
Humöret är däremot lika på båda =) GÖTT MED EN BITCH TILL I HUSET!




Vi var barnvakter åt Emil och Hilda i fredags, då deras föräldrar tog en välförtjänt barnfri fredag och go sovmorgon dagen efter. (Förutom Hanna som tydligen blev väckt av sin pappa som studsade in kl 08 på lördagmorgonen, haha)

Fick däremot tre härliga bilder på dessa härliga barn, så jag måste lägga ut dem!



Emil hittade Zillys korg och den blev populär!
Storasyster Hilda tyckte med det var en bra idé och ville vara med!



Syskonkärlek!



Ombytta roller, även om storasyster fick ta till våld för att hålla lillebrorsan kvar i knät =)
Men säg en 1,5-åring som orkar sitta still en längre stund =)

Tack för denna underbara dag Gustav och Hanna, låt oss få låna era kära barn fler ggr!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Vilken söt tjej ni har!! Fina lånebarn också!

2010-03-09 @ 22:26:43
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: emely

sant, de är väldigt lika :-) och prippz var en riktig liten vilde när hon var ung. Du dras till små bestämda damer verkar det som...



ha det så kul imorgon!

Jag har precis lagt en riktigt nöjd Elliot som tillbringat hela dagen med mormor :-)

2010-03-11 @ 19:39:25
Postat av: Sofi

Svar: Jag älskar att dokumentera och fotografera, så ja: Jag har alltid kameran till hands. Många gånger gäspar Spocken när jag ska fota också. Sedan har jag ju min älskade Canon eos450D vilket innebär 0 fördröjning ;)



Japp, nätet är i plast. Visste att det fanns en chans att hon skulle tugga på det, men köpte nätet ändå. Det verkade som om 'Netty' var det smidigaste sättet att näta in balkongen på. Hittills har hon bara bitit en gång till, men sprang i väg när hon fick skäll. Hoppas att hon slutar med det.

2010-03-13 @ 17:04:06
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test