Damn it!

Skulle tränat nu ju! Men trodde aldrig att jag skulle somna igår så idag var jag så trött så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen =)

Idag är det fredag! Tjohooo! Inte nog med att fredagar är en underbar dag just för att det är sista jobbedagen, jag slutar alltid tidigare på fredagar med! Ännu mera tjohoo!

Ikväll bär det av till mamma för julpysselkväll med Emely, mamma kommer senare då hon jobbar, men hon trodde att hon skulle sluta tidigare.
Jag älskar våra julpysselkvällar! Ska bli kul att mamma blir med på ett litet hörn också! En hel kväll där vi bara pysslar, skrattar, lyssnar på julmusik m.m.
Varför så här tidigt undrar ni? Jo, vi brukar vilja ha det innan första advent, om man skulle få för sig att göra något adventspyssel och resten av november är jag klart uppbokad =)

Det gick bra hos läkaren i tisdags, han praktiskt taget tömde mig på blod för att kolla både det ena och andra. Tog några extra reumatiska prover med som de inte tagit innan på mig såsom muskelenzymer och några till (ANA, ENA och allt vad det hette)
Sen fick jag tabletter, såna där tabletter som jag alltid försöker klara mig utan, men de skulle visst hjälpa mot både det ena och andra så om tre veckor har vi telefonmöte för att sedan träffas igen den 15:e december.
En läkare som faktiskt lyssnade, helt otroligt, finns de??
Kändes så bra när jag sa att det är tråkigt att gå runt och känna sig sjuk när man inte är det, för att sedan höra honom säga att Josse, du ÄR sjuk. Det var sååå skönt att höra en läkare säga det!
Haha, låter illa, men det var faktiskt gött... att slippa känna sig som en gnällkärring, att få höra att man inte bara inbillar sig... bekräftelse på något vis!

Vad gällande mina inlägg nedan så är jag inte lika arg längre på båda... har gått över till förtvivlan, känslan av att vara maktlös är enormt enerverande... känslan av att vilja så mycket men kunna så lite!
Därför är det extra bra med pysselkväll idag, att få tänka på något annat!
Men det löser sig, det måste lösa sig =) Jag ger ALDRIG upp hoppet!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad skönt att Dr verkligen lyssnade på dig!

Vad fick du för tabletter(om man får fråga)?

Hoppas de hittar vad det är så de kan hitta en lösning till dig! Kram

2010-11-12 @ 22:32:28
Postat av: emely

Den här pysselkvällen satt precis där den skulle! Nu har jag laddat batterierna och fått hopp om även denna jul.



och du....



...det är den sorligaste julsången....



och du.....



var glad, för du kunde blivit en strut!

2010-11-13 @ 17:02:11
Postat av: emely

och du....



jag tror jag läst nån stans att det inte är nyttigt att träna innan 07.00....om inget annat så känner jag mig rätt lat i jämförelse, så därför tänker jag forska om detta och komma på många bra anledningar till varför man inte ska träna innan vanligt folk har vaknat.



ha det skoj ikväll!

2010-11-13 @ 17:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test