En viktig dag...

Idag är det en stor och viktig dag i mitt liv. Idag ska älskade MFF spela för guldet! Det är idag de ska visa att de är bäst!
En vinst mot Mjällby och segern är färdig, oavsett resultat för Helsingborg. Att Helsingborg skulle kunna ta guldet trots en vinst för Malmö är nästintill obefintlig. Vinner Malmö med 1-0 mot Mjällby så innebär det att Helsingborg måste vinna med 12-0 mot Kalmar.
MEN! Kryssar Malmö eller förlorar samtidigt som Helsingborg vinner så är det kört, då kommer mitt hjärta att gråta. Trivs ändå med att Malmö ska möta Mjällby, som är ett bra lag, då Malmö har visat sig prestera som bäst när de spelar mot bättre lag. GO MALMÖ! 

Var bara tvungen att skriva om detta, trots att jag vet om att mina läsare inte är ett dugg intresserad av fotboll!
Jag är definitivt ingen fanatiker, men Malmö står mig nära i hjärtat =)

Just nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe. Oskar sover i sängen, Zilly Chili på stolen och Lina, Andreas och Ralf i köket! De kom nämligen hit igår och hjälpte till med huset. Som vanligt mycket trevligt när dessa filurer hälsar på!
Nu har vi målat fönsterna tv-rummet, vardagsrummet och matsalen. Fönsterna i kök och sovrum är slipade och spacklade så de behöver torka i 24h innan man kan måla dem (förmodligen längre än 24h i huset nu eftersom det inte finns några element på nedervåningen just nu). Golvlisterna i tv-rum och vardagsrum blev också målade och även dörrfordret mellan de rummen och likaså dörrfordret till garderoberna i sovrummet.
Detta gjorde jag och Lina så fint, fast de behövs målas en gång till =)
Oskar och Andreas slipade rören till elementen så de kan målas, de tog bort plywood (?) skivor i hallen, slipade väggen mellan hall och vardagsrum osv. (osv för att jag inte riktigt vet vad de mer gjorde, var alltför upptagen med mitt)
På måndag kommer muraren och ska påbörja golvet på toaletten, och Oskar med fader ska dit och sätta upp panel i hallen...
I köket har vi fått upp det nya taket, det första som kommer upp som ska synas utåt sen =) Det var en stor dag när detta hände!

Element och garderobsdörrar är ivägskickade för målning så att de blir riktigt tjusiga! Så fort sista spacklet är slipat så kommer det att gå i hundra, för då är det inget mer att vänta på utan bara att "köra på"
GUUUU´ SÅ ROLIGT!

Nåväl, har lite funderingar på om man ska väcka Lina nu och dra ut henne på en promenad i iskallla kylan...
So long good People!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test