Panik...


...har just nu en sådan panik inom mig, att allt jag gör blir halvdant pga att jag tagit på mig för mycket.
Jag vill ha rent och fint här hemma, men när jag ska hinna detta?
Skolan ska göras, jobbet ska skötas, renoveringen vill jag självklart vara delaktig i, vännerna ska underhållas osv.
GE MIG FLER TIMMAR PÅ DYGNET! Eller ge mig i varje fall tillbaka effektiviteten som jag alltid har haft.
I grönsakslandet är det massvis av rödbetor som ska läggas, såvida de inte har blivit förstörda nu. Vårt idiotiska internet vill helt plötsligt inte koppla in två datorer samtidigt så det bör undersökas. Tvättkorgen är alltid full, trots att tvättmaskinen går hela tiden. Ja, det slutar aldrig rulla och just nu vill jag bara skrika "STOPP"
Tryck på PAUSE ett tag så jag kan komma ifatt!
Men det hjälper inte att sitta här och gnälla, saker och ting blir inte gjorda för det.... bara det att jag HATAR att inte ligga i fas! Sänka prestationskraven? NEJ! Det SKA gå!

Nåväl, nog om det. Ska lägga ut lite bilder nedan. På huset och Oktoberfesten som vi hade på jobbet för ett tag sedan... trevlig titt!





Badrummet på nedervåningen ska rivas









Kakel runt badkar ska rivas...




Och golvet ska bort...



SISTA BITEN!!!



Efter att allt golv var borta så såg vi ett hål ner i källaren. Här tar jag kort från källaren upp på Feffe och Oskar!



OKTOBERFEST!
Vi hade ju Oktoberfest på jobbet för ett tag sedan, och eftersom jag är med i festkommittén så fick man ju offra sig totalt och gå in för det med 100%
Ni kommer nedan att förstå vad jag menar...



Foxy lady!





Ich heisse Helga!







Ett helt gäng med tyskar (!)

Kommentarer
Postat av: emely

Inte konstigt ATT du känner så, men tänk tillbaka och minns att så har man kännt ett par gånger innan också och det lugnar ner sig till slut.



Vännerna behöver inte underhållas, de som är riktiga vet hur det är och stannar kvar ändå och kanske även hjälper till lite när det är som värst?



Bäst är att göra en lista (älskade listor)

* Vad är viktigast att lägga tid på just nu?

* Vad gör mig glad att lägga tid på?

* Finns det saker i livet som inte fyller någon av de ovan skrivna punkterna så bort med det för tillfället.

* Finns det något jag kan be om hjälp med eller delegera ut till mina närmsta?



Jag och Elliot skickar en stor kram till dig!

2010-10-21 @ 20:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test