Äntligen soffläge!

Idag har jag och sambon minsann varit aktiva efter jobbet!
Solen sken så glatt när vi kom hem så vi var tvungna att bege oss ut på en promenad.
På vägen stannade vi till på Nybe och tittade på lite priser till ett nytt fönster som vi ska ha till badrummet på övervåningen. Sedan stannade vi till Oskars föräldrar och tog lite mjölk så vi kunde göra en fiskgratäng.

Väl hemma så slängde vi in lite ved, hängde upp tvätt och sedan ställde sig Oskar för att göra mat till sin vrålhungriga gravida flickvän. Under tiden lade jag in tvätt i garderoberna, dammsög, plockade undan efter helgens bravader och torkade av lite både här och där.

För i lördags var Oskars syskon med respektive och barn här. Vi gjorde trerätters middag, drack, spelade spel och hade det allmänt trevligt! Sex vuxna, fyra barn, tre hundar och en katt rymdes utan problem på vår nedervåning och jag tror minsann att alla hade roligt!
Efter ett ex antal timmar på en pinnstol värkte min rygg så då fick jag äntligen en ursäkt att gå till våra uuunderbara fåtöljer och sätta mig =)

Hanna, Gustav med barn och hund sov över, Linnéa med familj skjutsade jag hem.
Barnen sov inne hos mig och Oskar och när jag vaknade på söndagmorgonen så låg lille Emil och bara tittade på mig. Tacksamt barn som inte väckte oss utan snällt väntade tills jag stigit upp, då klättrade även han över kanten på resesängen och kom ut för att göra mig sällskap.



Man får ju vara rädd om ryggen...

Hör och häpna förresten!
Hanna stod för efterrätten, en pannacotta och tro det eller ej, men både jag och Oskar gillade denna skarpt!!!
Måste be om receptet på denna underbara efterrätt!
Med detta sagt så kan ni själva räkna ut att den inte var lika söt och kvalmig som pannacotta annars är, för då hade varken jag eller Oskar blivit några fantaster av den... men detta var riktigt gott!
Gräddfilspannacotta med passionsfrukt... Mums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test