Påsken...

...påsken är över sedan ett par dagar tillbaka och den har varit ljuvlig!!! Vädret har varit helt underbart och vi har varit långlediga, vilket i sin tur innebär en kortvecka på jobbet förra veckan och likaså denna vecka!

Pappa och lillebror hälsade på i fredags och begav sig hemåt på lördag förmiddag. Jag och Tor gick upp till Enevallen och kollade när Eneryda spöade Hånger, medan pappa satt kvar hemma och skrev på sin tipskrönika.

På lördagen lurade jag med mig Lonnie till Växjö där hon hjälpte mig att panta över fyra sopsäckar med pantflaskor... dags att panta lite oftare kanske?
Sen invigde vi vår gräsklippare och både jag samt sambo fick provköra den!
På kvällen begav vi oss till Sandy och Jimmy, åt lite gott och snackade skit =)

Söndag förmiddag trillar mamma in och vi donar lite här hemma, dammsuger och torkar golven. Men vi bar även ner allt skräp från altanen och sopade av den lite så våra utemöbler kunde komma fram. Visst, altanen är inte det vackraste än, men vilket skillnad när allt skräp kom bort och riktiga möbler fram.
Sitter där just nu och skriver!!
Senare på dagen kommer Emely, Mattias och Elliot och vi börjar med att leta upp alla påskäggen som gömdes till var och en! (Elliot fick självklart två)

Måndagen bestod endast av sol, sol och sol för att senare på eftermiddag innebära en resa ner till Ryd för att hälsa på mamma medan Oskar, Fritte och Harald körde till Karlshamn för att fiska sill!
Hon bjöd mig på underbar sallad med entrecote till, mums sa jag och knoddas då!!

Nu ska jag snart slänga mig i duschen, slänga iväg ett peppsms till brudarna och sen infinna mig hos Sandy kl 19,00 för vår traditionella tjejkväll!!
Men först... lite bilder från påsken:



Låt oss börja leta...



... här borta fanns det lite fynd!!! Mattias lycklig äggfinnare...



...Jag hittade oxå, tjohooo!! Firas såklart med en öl!



... Jag ska ändå hitta två stycken, undra vart de är??



Ja ser där hittade du ju ett, mosters gulligull!!



Avslutningsvis: Vad vore en graviditet utan sol, steglös solstol och alkoholfria öl?? Aaaaaah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test