2011-08-02

Var en riktigt stor dag!
Det var dagen då Edvin kom till världen! Det var dagen då det var slut på det glidiga livet för Oskar och Josse!
Det var dagen som vi trodde att vi visste en ungefärlig utgång på, men som raskt vändes upp och ner!
Men viktigast av allt, det var dagen då Edvin kom

50 cm lång och 3675 gram, en alldeles lagom stor gosse!
Snittet gick väl bra, helt beroende på vad man menar med bra såklart.
För vi var såklart tvungna att ännu en gång vara något utöver det vanliga.
Edvin levererades nämligen till oss med ett brutet lårben. Nu pratar vi inte det lilla lårbenet, utan det stora lårbenet.
Något hände när de skulle ta ut Edvin från min mage, de kan själva inte förklara det för ingen av dem har någonsin varit med om detta.
Jag visste sedan tidigare att kejsarsnitt innebär större risker för bebisen än en vanlig förlossning, men denna risk var jag totalt omedveten om.

Edvin var fem timmar gammal när han kom med i ortopedens rullar, för då sövdes han och benen sattes upp i sträck.
Ni kommer att nedan få bilder på detta sträck så förstår ni kanske en liten del över hur omständigheterna har varit sedan den 2/8.
Vi fick först veta att han skulle ligga så här i 2-3 veckor utan att vi fått ta upp honom. Men efter att ha pratat närmare med barnortopeden i Lund så fick vi direktiven att Edvin absolut inte får ligga så här mer än 2 veckor!
Idag var det 11 dagar sedan hans ben hängdes upp och idag monterade de ner honom och vi fick äntligen åka hem!
Vi fick äntligen hålla vår gosse i famnen (jag höll honom liiiite liiite innan han sövdes, men var bedövad och nerdrogad så knappt medveten om vad som hände)!
Amningen har såklart inte kommit igång, för jag har ju inte kunnat amma! Ni ser ju själva hur han legat i nästan två veckor =) Hur ska jag komma till och amma där? Med en uppsprättad mage med, haha!

Nu är vi i varje fall hemma och Edvin klarade nermonteringen alldeles utmärkt samt resan hem.
Han vill inte ta bröstet, men får ge honom en chans och ligger just nu i vagnen och grimaserar.
Jag passar därför på att slänga ut lite bilder här på min blogg.
Enjoy!





Benen rakt upp i vädret med dropp-påsar som tyngder



1 dag "gammal" och tar sin tillvaro med ro



Embrace the world!!!



Tjeeeena! Landstingets kläder på sig!



Tur man är trygg i sin sexualitet när de kommer med en sådan här nappflaska!



Njuter av livet trots oförutsedda händelser!



Nermontering påbörjad!



Många hjälpande händer och ett ben kvar!



Äntligen nere! Benen lite tilltagna efter att ha varit invirade i bandage i 11 dagar!



Mycket skinn på de små benen nu, men...



...inget som inte lite kläder kan råda bot på!



Eneryda Sjöbo, here we come!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken liten hjälte!! Han är ju jätte söt lillkillen! :)

Han stormar in i livet med buller och bong precis som sin morsa ;) varför göra allt på det normala viset när man kan göra ett mycket större intryck på annat vis ;)

Måste kännas underbart att komma hem och nu få njuta av att äntligen vara en familj!

All lycka till er!! Och längtar att få komma och gosa!!

2011-08-13 @ 20:45:42
Postat av: Anonym

Jag kan inte annat än att hålla m Frida!:)

Verkar vara en toppenkille som står ut m d mesta, honom snickrade ni ihop bra!

Hoppas att amningen kommer igång oxå..

Vi kommer snart o hälsar på er!

2011-08-13 @ 22:26:05
Postat av: Sofi

Jag håller också med frida!

Herreminskapare vilken söt liten pojk!

Jag är så glad för er skull! Och vad skönt det måste vara för er att äntligen få komma hem och få vara nära varandra!



Förstår att många vill träffa er nu och jag hoppas att jag med får göra det snart! Tusen Kramar!

2011-08-14 @ 14:09:58
Postat av: lonnan

aaah, sötpåsen!!!

Måste säga att sista kortet är han grymt lik dej!!

ses i morgon!!

2011-08-14 @ 16:42:25
Postat av: Emely

Barn är fantastiska, de klarar av sånt som vi vuxna aldrig skulle göra! Det är så gott att ni är hemma igen! Ni har varit kanonstarka hela familjen!

2011-08-15 @ 19:52:29
Postat av: mamma

Mormors hjälte. Skönt att ni har kommit hem så att jag kan komma och få känna lite på honom.

2011-08-16 @ 09:41:36
Postat av: Lina

Såg att jag va lite ful i kanten o inte skrev att d va jag som tyckte vad jag tyckte.. Så nu meddelar jag att d va jag!-Lina =)

2011-08-17 @ 12:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test