Trovärdigheten...

...hur stor är trovärdigheten i svaren man får av 118100?
Jag ställde en fråga till dem igår, som bara ledde till att jag var tvungen att ställa ytterligare en fråga, en motfråga.

Läs och avgör själv om 118100 är ett ställe där man kan få svar på sina frågor =)

Jag:
Hur många biljetter måste siamesiska tvillingar köpa till en match i fotboll?

118100:
De flesta siamesiska tvillingar gillar inte fotboll men de få som gör det brukar bara behöva köpa en biljett


Hmm.... okej? De flesta gillar inte fotboll alltså? Då går vi vidare till motfrågan:

Jag:
Hur stor andel siamesiska tvillingar gillar fotboll?

118100:
118100 är övertygade om att ungefär lika stor andel av de siamesiska tvillingarna gillar fotboll som andelen siamesiska tvillingar som inte gillar fotboll. Det finns faktiskt exempel på där åtskillda siamesiska tvillingar blivit riktigt duktiga fotbollsspelare.


Vad dömer ni trovärdigheten i deras svar till i framtiden?

Kommentarer
Postat av: Emely

Ha,ha! så det flesta gillar inte fotboll men det är lika stor andel som gillar det och som inte gör det? Tycker svaret låter som något man skulle få från en opåläst politiker med fördomar.



Min motfråga blir: hur kom du på ursprungsfrågan från första början? :) skönt att du förgyller min vardag igen.



2011-08-16 @ 21:55:01
Postat av: Lina

Måste erkänna att jag oxå blev rätt nyfiken på hur hela resonemanget började..:)

2011-08-17 @ 14:52:01
Postat av: Emely

Hmmm....inget svar på vår fråga? Får kanske ringa 118100 och fråga hur du kom och tänka på detta :)

2011-08-31 @ 10:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test