Fjärde advent...

...har nu passerat och nedräkningen till julafton har börjat!
Detta blir första julen i huset och första julen med vår son.
Helt plötsligt är man en familj, som ska skapa egna traditioner. Saker som Edvin kommer att koppla ihop julen med. Just i år är det ju inte lika viktigt, han är fortfarande väldigt liten (men ändå blivit så stor),
men nästa jul är han ju nästan 1,5 år och mer medveten om saker.
Jag ser det som att jag har denna och nästa jul på mig att öva =)

Julafton kommer att bli väldigt lugn, men det är inget vare sig jag eller Oskar klagar på =)
På förmiddagen går vi upp till svärföräldrarna och stannar där till Kalle Anka.
Sen går vi hem och slappar resten av julafton.
Det ska bli riktigt skönt!
På juldagen kommer min släkt (mamma, Emely, Mattias och Elliot) för att fira jul, eftersom Elliot är hos sin pappa på julafton.
Det mesta är förberett, bara en del saker som ska inhandlas på torsdag, men annars har vi koll på läget.

Så denna veckan blir ganska lugn, ska bara städa lite, annars är det mer vad lusten säger.
Inget stress med andra ord. Brukar försöka att inte stressa vid jul. Det man inte hinner, det hinner man inte.
Sänka kraven och planera det man verkligen vill, så man slipper stressa.
Julen ska vara mysig och inte full av ångest och stress.
Har än så länge lyckats bra med det i varje fall.

Nu gnälls det lite väl mycket från babysittern så det är dags att underhålla gossen lite.



En trött mamma och gnällig son 4:e advent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test