Inte långt kvar nu!

Det är snart julafton! Tredje advent har nyss varit och då är det nära.
Jag är färdig med de flesta klapparna, bara tre kvar.
Jag var nämligen i Ullared förra veckan med älskade schwester. Det var riktigt roligt att hitta på något ensamma för en gång skull. Det senaste har vi alltid haft barn eller karlar med på våra aktiviteter.
Självklart är det också roligt, men ibland är det  skönt att komma iväg, helt ensamma, kunna prata om
precis allt mellan himmel och jord utan avbrott från karlar och barn.

I fredags åkte vi (jag å min lilla familj) till mamma som hade opererat knät. Där försökte vi passa upp henne så gott det bara gick. Jag gjorde middag som bestod av vitlökskryddade klyftpotatis, entrecote med hemmagjord bearnaisesås och kokt färsk sparris.
Jag älskar verkligen kött! En riktig köttabit är definitivt med på topp-tio listan!

På lördagen begav vi oss till Kyrkhult för att umgås med dem där nere. Där gjorde vi helstekt gris i ugn. Jim hade en vildsvinskulting i frysen som vi (eller nja, de) tillagade.
Vi hade roligt som vanligt, men natten var sådär, vilket innebar en mycket slapp söndag!
Men nu är det måndag och nya tag! Jag ska försöka städa undan lite här idag, så man inleder veckan med ny energi och nystädat hus!

Men först.... luta mig tillbaka i soffan och njuta av tystnaden i mitt hus...

Kommentarer
Postat av: lonnan

japp snart jul och fort går det!! Kan tänka mej att du och söstra di hade en mycket skojsigt dag!! Ge edde pedde pussen från mej! hoppas jag hinner hälsa på han.. förlåt dej.. en sväng i veckan.. har rätt fullspäckat schema;-)

2011-12-12 @ 20:59:08
Postat av: Lina

Hm, jag har inte köpt nån julklapp än.. Tror du man får nån om man inte ger..?:)

Längtar efter en date m min sköna Jose..

2011-12-14 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test