Jul - check.... nästa NYÅR...

Julen är över, tyvärr, och vi går med snabba steg mot 2012!
Jag har som tradition att skriva om året som kommer, men det blir inte detta inlägg dock, utan det kommer sen.

Julen har varit underbar och jag har fått massa massa paket som jag ville ha!
En symaskin, en frysbox, pengar, billaddare till mobilen m.m.
Edvin fick också paket! Han fick en pulka, haklapp, bordstablett, pipmugg, kläder, leksaker, klädhängare och en lastbil där det står Edvin on tour.
Vi är mycket nöjda med våra paket!

På julafton började jag och min underbara familj med julfrukost, sen delade vi ut våra julklappar.
Då fick jag min frysbox, men bäst av allt var att Oskar hade gjort en massa skattkartor innan jag hittade den!
Oskar fick en whiskyflaska (totalt ovetandes att det väntade en till uppe hos sina föräldrar). Självklart hans favoritwhisky!
Sen möttes Oskars familj och vi upp hos hans föräldrar, där det inmundigades julmat för fullt. Sen kom tomten och delade ut massa massa paket till oss alla!
Efter Kalle Anka bröt vi upp, fast jag och Oskar stannade till 18,00 innan vi begav oss hem.
Brasan tändes och vi mös i fåtöljerna tills det var dags för gossen att sova. Då intogs soffläge, film och till detta ost och kex! Underbar julafton, helt toppen att vara hemma och mysa själva på kvällen!
På juldagen kom min familj i form av Emely, Mattias, Elliot, mamma, pappa och Tor.
Mera julmat, mera tomte och självklart gröt med mandel i!
Vår tradition säger att man får inte ta gröt innan man rimmat och om man får mandeln ska man sjunga.
Mattias hade visst en annan tradition där den med mandeln får en chokladbit.
Vad har ni för tradition? Någon mer som kör med mandeln i gröten?

Imorgon är det nyårsafton och då fylls Sjöbo åter på folk. Det blir massa massa mat, prat och skratt för hela slanten! Men detta är först imorgon, idag  har vi annat att sköta.
Idag ska vi ta alla stora kusinerna (Elliot, Hannes och Hilda) på bio! Vi ska titta på Alvin & gänget 3.
Jag har länge velat hitta på något med dessa barn ihop men liksom inte riktigt fått ut tummen ur *****.
Nu äntligen ska vi iväg och jag ser fram emot det. Hoppas de får kul! Efter bion blir det besök hos den gyllene bågen, inte min favorit men går alltid hem hos barnen!

Lite bilder från jul:


Granen står så grön och grann i stugan


Far och son!


Mor och son!


Mys framför brasan i våra uuunderbara fåtöljer...


Paketöppning!


Farmor och Farfar med gossen

Kommentarer
Postat av: Emely

Låter som jul när den är som bäst och slippa fara och flänga. juldagen hos er var jättemysig och kul att skaka liv i gamla traditioner.



Toppen med bio idag, det fullkomligt lyste ur ögonen på dom. Är lite tomt hemma nu bara när vår pratkvarn bestämde sig för att sova hos moster :)

2011-12-30 @ 18:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test