ZzzzZZzzzZZZzzzzzz...

Vet inte varför jag är så trött. Klockan är halv åtta och jag kämpar med ögonlocken! Hoppas att kaffet snart hjälper,
"Gå och lägg dig då" tänker ni nu...
Ja! Det hade jag gärna gjort men min rygg tillåter inte mig att ligga ner just nu, så här sitter jag... med ögonlocken halvvägs nere.

Hade en megagod fredag igår, efter en underbar, men intensiv, vecka.
I måndags var det lugnt, men på tisdagen var vi hos Frida och gjorde kroppkakor. Onsdagen skulle bestått av massage som tyvärr blev inställd, och på kvällen var det tjejkväll med julpyssel.
På torsdagen var vi på BVC för att sedan bege oss direkt till mamma. Där bakade vi pepparkakor med Emely, Mattias och Elliot. Mattias åkte sedan hem och vi andra sov över.
Jag och Oskar har inte träffats mer än i sängen när det är dags att sova, på hela veckan.
Så igår hade vi inget annat än mys i soffan inplanerat!
Oskar hade köpt hem god mat som han lagade till mig.
Räkcoctail till förrätt och entrecote till huvudrätt.
Till entrecoten hade vi friterade potatismedaljonger, vitlök- och persiljesmör, sallad och två såser.
Såserna var det debut för i vårt hem. Den ena var en bearnaisesås med tre sorters peppar och den andra såsen var en salsa som Oskar gjorde på krossade tomater, persilja och rökig bbq-sås.
Salsan var inte bara god, den var helt underbar! Länge leve Oskars smörjor!

Idag är det 40-års fest på schemat! Mamma ska vara barnvakt till Edvin, vilket jag har förstått är något som hon är väldigt glad över.

Nåväl, nu tror jag ryggen har lugnat sig lite så nu ska jag prova att luta mig bak i soffan och njuta av att vara den enda som är uppe...


Kommentarer
Postat av: Emely

Hur gör man potatismedaljonger och kommer det ut recept på Oskars evjor? :)

2011-12-04 @ 21:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test