A little village called Ryd...

...där befinner jag mig just nu.
Sitter hos mamma i soffan och tittar på tv. Alla andra sover.

Morgonstunden är den bästa stunden för mig... sitta i tysthet för mig själv, inte prata med någon, smutta på kaffet och bara vara. Samla tankarna inför dagen. Planera eller bara spekulera...

Skulle tro att de andra sover i ca 45 minuter till så jag har ännu en stund till på mig.

Idag ska Elliot till mig och det ska bli sååå roligt! Var så länge sedan den lilla pysen var och hälsade på, alldeles för länge sedan!
Berättade för honom igår att han ska få en kusin.
En till? sa han då. En ny eller?
Ja, moster har en bebis i magen.
Killen vänder sig om med ett stort leende och känner på magen.
Då kan man säga att jag ska få en lillasyster!

Senare på kvällen:
Moster, du är inte riktigt lika stark nu när du har en bebis i magen!

Han tog det jättebra, inte alls svartsjuk, även om jag inte trodde att han skulle vara det heller, men ändå....
Han är ju mosters gulligull... Som han självklart alltid kommer att vara!

Firade mamma igår, hon fyller år på tisdag. Hon bjöd på musslor till förrätt (endast för att jag tjatat om det) och kalkon till huvudrätt... Filibabba säger jag då! Jag älskade maten (brukar visserligen göra det), men den var alldeles utsökt... så gott med musslor!!!!

Nu blir det till att luta sig tillbaka i soffan och invänta de andras uppvaknande!
(har ni förresten tänkt på att mitt bloggande varit mycket flitigare nu när jag inte har internet? Konstigt det där)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test