Strunt i kameran!

Jag orkar inte leta upp kabeln till kameran innan jag berättar allt som har hänt!
Känns liksom lite konstigt att inte skriva eftersom en av mina barndomsvänner läser denna blogg (förr kontinuerligt, nu vet jag inte) och jag vill ju dela med mig med henne!

Som det ser ut nu så ska jag och Oskar bli föräldrar den 7:e augusti!
Sådärja... nu är det verkligen ute... när det står i cybern då kan man kalla det offentligt!

Jag slutade med mina p-piller förra nyår, men vi körde skyddat fram till april-maj för vi ville inte ha ett "sent" barn. Dock hade vi kunnat börja på direkt för vi blev inte gravida direkt utan den 14:e november slog det till i magen på mig!
Den 4:e december gjorde jag ett test som bara lös GRAVID framför mina ögon... fick lite smått panik då vi skulle ha julfest med jobbet helgen därpå, varav vi i personalklubben skulle spela sketch inför 100 personer... denna gång nykter för min del. Uschanameja tänkte jag... paniken växte i mig för hur i hela friden skulle jag kunna hålla detta hemligt? Hur skulle jag låta bli att bli genomskådad? Jag som sällan spottar i glaset... Aj Aj Aj...
Till systemet i rasande fart, inhandlar alkoholfria viner och öl.
Lördagen med julfest kommer och vi i personalklubben ska basta... jag sitter med min alkoholfria öl, där jag noga har skrapat bort texten Non Alcoholic...
Då vänder sig en av killarna om och undrar varför jag dricker alkoholfritt.... VA? Hur kan en 25-årig kille utan barn veta vilka öl som är alkoholfria? Jag hade aldrig hört talas om denna öl själv!
Men jag tror dock att jag lyckades lura honom när jag körde en Coyote Ugly med snapsarna senare på kvällen...
Hällde över min alkoholfria öl i vanliga burkar under kvällen... Sjöberg kommer upp på scenen för att få julklapp... tar min öl... och dricker!!! Ingen reaktion... han märker inte att det var alkoholfritt... En svettandes Oskar såg detta från åskådarplats, jag tack och lov lyckligt ovetandes....

En ytterligare fest hade jag inget med mig... hittar en öl som jag häller ut och häller i vatten istället... en brud kommer fram, tar ölen ifrån mig och menar att dricka.... SHIT! Hur gör jag nu? Vad säger jag? Jag känner inte ens tjejen, vet inte vad hon heter... vill alltså inte att hon ska vara en av de första som får veta...
Tjejen ifråga är dock så full att hon märker ingenting! TACK!

Julen var inga problem eftersom jag aldrig dricker vid jul, en princip jag har och som jag trivs bra med... nyår inte heller några problem, Sjöberg skriker t o m ut att jag är full när jag börjar diskutera med Oskar. LURAD!

Vad kan vi dra för slutsats? Det är värdelöst att bli gravid i det skedet jag blev... Den tiden som är "hemlig" är det en massa massa fester hela tiden iom jul och nyår och tiden som höggravid kommer att vara på sommaren =)
Snygg tajming!

Den 11 mars ska vi på ultraljud...får se hur mycket datumet ändras då! Lite roligt med 7:e augusti för då fyller både min katt och syster år! Jag en vecka innan!

Nu är jag i vecka 16, byter till vecka 17 på måndag. Jag är redan ganska stor, särskilt om man jämför med en arbetskamrat som är 7 veckor före och vi är lika stora....
Har dock inte gått upp ett gram utan snarare gått ner 1 kg. De första månaderna mådde jag inte så bra, nu mår jag mycket bättre men äter barnportioner jämfört med tidigare... sen tar det liksom stopp.
En lustig känsla då inte ens maginfluensa brukar hindra mig från att äta och dricka kaffe.
Nu kan jag varken eller... dricker ca 2 koppar kaffe per dag nu, innan bara en men mår som sagt bättre nu!
Knoddas, som jag kallar den, mäter 14-16 cm nu och har dubblat sin längd de senaste två veckorna!
Den är så gott som färdigutvecklad och ska nu bara växa till sig.

Många av mina läsare (många? har inte så många läsare ju) vet redan detta men detta inlägg är lite riktat till min kära barndomsvän, då vi typ följer varandras liv genom våra bloggar!

Nu ska jag ner i källaren och tända eld i pannan, sen "morna" till mig och ladda inför kvällen, då vi ska till Ryd på supporterfest för Mattias Thörjesson och jag, Oskar, Jimmy och Sandra ska stå i baren! Hoppas på en lika rolig kväll som förra året!

So Long Good People!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, detta har jag väntat på! Hade på känn att du stod näst på tur^^

Grattis för fasen! :)



Kram!

(Reunion snart, eller??)

2011-02-20 @ 18:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test