10 januari 2011 =)

Nej, jag har inte dött, inte stannat upp i tiden... jag har bara inte orkat blogga!
Har en del bilder som jag vill lägga upp... men blogg.se har blivit så himla slött vad gällande bilder så det får bli någon gång när jag har gott om tid till bloggandet, med andra ord inte nu =)

Tänka sig, jag trodde att jag skulle få mer tid över till bloggande när jag la facebook åt sidan. Istället har det nästan blivit värre, sitter nästan aldrig vid datorn längre! Jag har nog skaffat mig ett liv trots allt =)

Huset går med stormsteg framåt, nu är alla väggar utom tre tapetserade och det är mest småpill kvar.
Imorgon kommer killen som ska sätta upp kaklet i köket, som är en av de större sakerna vi har kvar.
Sen är det målning av lister, golvläggning i sovrum, in med vitvarorna (när de nu ska komma), upp med köksluckorna, upp med listerna och in med toalettinredningen.... avslutningsvis blir det lackning av golv i saloon och tv-rum! Sen kan vi flytta!!! GÖTT!!

Egentligen gick jag in här för att skriva av mig i ren frustration. Har klart ännu en gång läst Aftonbladet och blivit upprörd. Inte så mycket av artikeln egentligen, då den handlade om politik och politiker klankar ju alltid ner på varandra.
Nej det jag blev upprörd över var kommentarerna efteråt.
Denna artikel handlade om att Reinfeldt ville sänka skatten på de arbetande lite till med start 2012. Detta skulle innebära ungefär 190-375 kr mer i månaden för de som arbetar.
Då rasar läsarna fullständigt och tycker det är för jäkligt att man stöttar de som arbetar medan de sjuka får skylle sig själva och att man bara tar från dem... (inte ordagrant men det var vad de ville ha sagt)
WHAT??? Hade det stått i artikeln att denna skattesänkning skulle tas från ersättningar till arbetslösa och sjuka, eller att deras skatter skulle höjas så FINE BY ME! Då är det galet!
Men nu stod det ju inte så, möjligen att dessa läsare är mycket mer insatta än jag och VET att pengarna ska tas därifrån, i så fall får jag erkänna mig besegrad!
Men på vilket sätt förlorar de sjuka och arbetslösa av att jag får lite mer i kassan varje månad för att jag jobbar? Om inte deras ersättning sänks pga detta utan fortfarande är densamma?
Nej, de som är riktigt sjuka och aldrig kommer att jobba mer kommer aldrig uppleva lyckan av att ha 200 kr extra i månaden. Men de andra då? När de kommer ut i arbetslivet då?

Lar-Anders Häggström menade att skattesänkningarna inte varit särskilt lyckade eftersom man vid första skattesänkningen hade 3% arbetslöshet, vilket man då tyckte var en katastrof, och att man nu har hela 8%! Hmm... skulle skattesänkningen innebära att arbetslösheten blir större? Att folk blir ännu mindre motiverade att jobba? Att företagen absolut inte vill anställa för mycket pga detta? Eller kan arbetslösheten fortfarande vara en släng av den otroliga lågkonjunkturen som var? En sådan nedförsbacke som vi hade för 1,5 år sedan, särskilt inom bilindustrin som faktiskt håller många sysselsatta... Menar de att den inte har någon påverkan av dagens arbetslöshet?? Att inte företag tog så illa av den att många inte kan återanställa så här fort?
Njaa... känns helt fel i varje fall... Känns inte som om politiken är så enkelt att om man ger till de arbetande så tar man från de sjukskrivna... Ekonomi är lite mer komplex än så trots allt =)

Men det var allt för mig ikväll, nu vet ni vart jag står i denna fråga i varje fall och viktigast av allt:
Jag har uppdaterat bloggen!

PS. Den värsta kommentaren jag såg var en som inte förstod varför vi skulle gynna företagen... Hmm.. undrar vart denna jobbar?

Kommentarer
Postat av: lonnan

applåderar högt tack för uppdateringen!!!!

2011-01-10 @ 22:00:47
Postat av: lonnan

applåderar högt tack för uppdateringen!!!!

2011-01-10 @ 22:01:12
Postat av: Sofi

Instämmer med Lonnie!

2011-01-15 @ 01:11:36
Postat av: emely

Härligt att du är tillbaka och skönt att se att du fortfarande läser aftonbladet :-)



Ja, du vet vart jag står...även om det ibland kan kännas att de där 200 kronorna gör bättre nytta i skola och omsorg än hos oss som arbetar...



Men det är så roligt att läsa alla arga komentarer, spelar ingen roll vilken artikel man än läser. Jag läste nån artikel på smp och de som komenterade var så arga på varandra och kom in på sidospår så att diskussionen om att polisen tog lång tid på sig vid en utryckning till slut handlade om en klassfråga.



men nu till en vikigare fråga....vi vill se bilder på din utstyrsel i lördags!

2011-01-18 @ 21:31:41
Postat av: Beauty Public Relations

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test