Livet!

Åh vad jag älskar livet!
Har haft en sådan underbar dag!
Jag har fått känna mig behövd och väldigt nyttig på jobbet (även om detta gör att jag får ett helvete att komma ifatt med mitt egna och egentligen fortfarande är bitter över hur lite det tjänar till att hjälpa till)
Jag fick i uppdrag av min älskade sambo att INTE åka till huset utan vara hemma och städa.
Aldrig trodde jag att jag skulle se fram emot att städa, men det var så länge sedan som jag inte var tvungen att dra över stöket snabbt som attans mellan vändningarna utan bara kunde gå och pula...putsa lite där, damma lite där, städa toaletten och då skrek magsåret på mig att jag druckit för mycket kaffe så jag spydde i den nystädade toaletten, dock överlycklig att den var just nystädad så jag inte låg med huvudet i en skitig toalett, då hade jag bara spytt ytterligare lite till =) Trots detta helt överlycklig denna dag.
Sen lagade jag spagetti och köttfärssås som vi kan ha med oss till jobbet imorgon, tvättmaskinen går för fullt osv.
Jag lade 12 dl ärtor i blöt och ska göra storkok på ärtsoppa imorgon (mellan målning och tjejkväll) som vi kan frysa ner!

Sen kom jag på en sak som jag bara var tvungen att göra! Något som jag inte gjort sedan jag bodde hemma!
Något som jag gjorde jätteofta ett tag!
Jag gjorde en blandning på gurka, lök, paprika, vitlök, olja, vinäger, salt, peppar och örtkryddor i en skål... så sjuuuuukt gott och så sjuuuukt bra för magsåret.
Det gjorde jag ofta hemma och bara åt direkt ur skålen! Galet kanske en del tycker men blandningen av vinäger och vitlök är något som jag ÄLSKAR! MUMS!
Mamma brukade alltid skratta åt mig att det behövdes då inga kakor, godis eller chips för att jag skulle vara nöjd! Hade man bara basingredienser och grönsaker hemma så var jag nöjd! Så mycket godare än något godis i världen! (särskilt godare än kakor som jag helst är helt utan)

Nu sitter jag i sängen och tittar på Bones samtidigt som jag bloggar, i väntan på att Oskar ska komma hem så jag kan bjuda på min goda blandning, även om jag tvivlar på att han kommer att uppskatta den lika mycket som jag.

Nåväl, livet känns underbart idag! Jag har varit riktigt effektiv, fått allt jag ville gjort och lite till... Jag känner helt enkelt igen gamla Josse igen! SNÄLLA, STANNA KVAR JOSSE!

Helt klart värt den värkande ryggen, de ömma fötterna och de bultande fingrarna! LIVET LEKER!

I övrigt så väntar jag på bilder från i lördags så jag kan lägga ut min utstyrsel. Har inga själv för jag glömde självklart kameran!

ÅH! En sak till!!!! Den 5:e februari flyttar vi in i huset!!! TJOHOOOOOO!!

Nu ska jag luta mig tillbaka i sängen och bara vara lycklig!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, vad roligt att höra! JA, Stanna kvar nu!! :D

Roligt med flytten med! KRAM

2011-01-19 @ 21:07:56
Postat av: emely

Jag jobbar ju givetvis den dagen! Får se vad som kan göras åt saken. Får komma efter jobbet annars, slutar på em.



Kul att höra att du fick en tillfällig släng av energi...hoppas den hållt i sig idag också när solen lyst så fint hela dagen.



Blev lite inspirerad av din blandning, mums! Man kanske borde gräva i minnet efter gamla godingar man gjorde förr.

2011-01-20 @ 16:29:12
Postat av: Josse

Kacka Emely! Kommer du ihåg kackan??? Åh så god man tyckte den var!!!

2011-01-21 @ 08:53:30
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test