Snart fredag!!

Åh gud så skönt det ska bli!
I helgen kommer mamsen! Då ska vi och svärrisarna åka till Växjö imorgon och äta på La Castellina! Har inte provat den restaurangen men vi (jag å sambon) har pratat om att vi vill dit! Så imorgon ska vi dit, hoppas bara att mor och svärrisar har vett att bjuda oss på kalaset, moahahaha.
Min kusin är kock där, så får innerligt hoppas att hon bjuder oss på riktigt smarrig mat!

Sitter just nu i sängen inne i köket (underbara sängen) och väntar på att ärtsoppan ska koka klart.
Var ju så duktig igår att jag la ärtor i blöt så jag kan koka upp ärtsoppa och frysa in...
Hade tänkt måla i huset också, eller hade verkligen behövt det innan jag och mamma ska måla på söndag, men ser inte ut som om jag hinner det =( typical, hade ju tänkt bli helt färdig med det förbaskade målandet på lördag... får väl ta det på söndag istället!

Sambon är och kollar lyset på Hondan... för när jag var mellan Urshult och Tingsryd i tisdags, på väg hem från tandläkaren, så lade halvlyset av. Jag kan verkligen inte rekommendera att köra 4-5 mil i mörkret utan halvljuse!
Fan vad bilarna blinkade på mig, fattar iofs inte varför för när jag fick möte så stängde jag av hellyset och satte på varningsblinkerserna (?)... varför blinkar de då? För att jag inte har något halvljus? Eller för att det blinkar till höger å vänster? JA MEN GRATTIS ERA JÄVLA IDIOTER! DET ÄR VARNINGSBLINKERS! Har man dem på så innebär ju faktiskt det att något inte stämmer.... idioter....
Det roligaste var när jag kom till flygrakan, då hade jag haft en å samma bil bakom mig länge som inte kan ha undgått och märka att jag hade problem med lyste... så kör den jäkeln om mig!!! *suck*
Han/hon körde dock inte så mycket snabbare än jag att den körde ifrån mig.... jag svor över idioten och satte på hellyset...(ja, personen i fråga får fan skylla sig själv)...

Nåväl, nu måste jag in i duschen, förbereda fikat inför tjejkvällen (som för övrigt blir väldigt gles idag) och göra färdigt ärtsoppan!

Tuddeluuuu!


Bild från Google


Kommentarer
Postat av: emely

jisses vad länge sen man åt ärtsoppa...får väl ha vägarna förbi så jag kan bjuda in mig på en tallrik :-)



Hur gick det med lyset föresten? Elliot lugnade sig lite när jag sa att moster behövde hjälp :-)

2011-01-24 @ 22:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test