Måndag och lillebror har anlänt!


Igår kom vi hem från Karlshamn, efter att ha varit där sedan i fredags. Vi åkte direkt dit från Öland, som vi spenderade ihop med Sandra och Jimmy!
Inte riktigt lika fint väder som förra året, men det dög helt klart!!
Resesällskapet var dock lika bra iår =)

Idag har vi varit hos barnmorskan och fått tid till kejsarsnittet. Så nu vet vi datumet då vi ska bli föräldrar! Såvida det inte startar tidigare vill säga, men det har vi knappt tid med för vi har fullspäckat schema hela tiden, haha!
Datumet är ingen hemlighet men jag väljer ändå att inte skriva det på bloggen, för då blir det så himla offentligt!!

Har hört mig för lite med andra som har gjort kejsarsnitt och själva snittet ska visst inte vara så farligt (man är ju bedövad), värre är det tydligen efteråt (ganska självklart med tanke på att de ska skära sig igenom hela bukmuskulaturen) men på de flesta ställen får man inte ens upp bebisen på magen efteråt utan de tar ut knoddas, sen försvinner sambon och bebisen för att klippa navelsträng m.m. och jag kommer inte att få träffa knoddas förrän navelsträng är avklippt och h*n är påklädd.
Sen har vi självklart läketiden för ett sådant ingrepp... kommer ju inte att kunna ut och gå med vagnen första veckan precis.

Men men, huvudsaken är ändå att det går bra för både mig och knoddas, så jag grämer mig inte särskilt mycket även om jag hellre haft en vanlig förlossning eftersom detta trots allt är bäst för bebis samt underlättar vid uppstart av amning m.m.
Är ju inte så fruktansvärt glad över att känna mig handikappad heller så att behöva be om hjälp med både det ena och det andra ett par veckor efteråt känns inte heller som min grej. Tar hellre en sjuhelvetes smärta i ett par dagar i form av förlossning. Har en känsla av att smärtan efter ett snitt inte är så skönt heller, haha!
Men det är bara att ta det för vad det är, inte mycket att göra åt =) Ska bli skönt att slippa bli söndersparkad i underlivet i varje fall!

Vad gällande förberedelser så kommer jag att bli inlagd en hel dag innan snittet!! Vad i hela friden ska jag göra under den tiden??????? Läsa??? Undra om de har trådlöst där så man kan ha med sig sin dator, hehe...

Nåväl... nu ska jag underhålla lillebror som springer runt lite rastlöst i huset =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test