Regnig torsdag och vändningsförsök...

...påminn mig om att aldrig sluta dricka kaffe! För idag fick jag inte kaffe förrän vid kvart i elva!! Gissa om det var synd om mig då!

Nåväl... det regnade ganska rejält igår, visserligen bara en snabbskur, men den var rejält.
Då såg vi att det forsade från altantaket... stopp i stuprännan! Oskar ryckte ut, i t-shirt och kallingar...
Så här vacker var han när han kom ner igen:





Wet t-shirt tävling nästa!




Nåväl... vi var ju inne på vändningsförsök idag.
Det gick skit helt enkelt! Knoddas ligger stadigt i säte och när vi ska till barnmorskan vecka 29 så får vi ett datum för kejsarsnitt.
Läkaren grävde och grävde i mitt bäcken för att kunna få tag på rumpan, men rumpan var för långt ner så hon fick inget riktigt tag om den. Men hon kämpade tappert och man såg hur hon tog i... och man kände hur hon tog i =)
Det gjorde lite ont emellanåt och jag spjärnade emot med tårna så att Oskar led med mig.

Men värst var efteråt... att ligga kopplad till CTG:n en timme utan att få kaffe, äta eller resa sig upp. Jisses vad otålig jag blev! Hostade såklart så det blev glapp i CTG:n så då fick man ligga och krabba med det också!

Nu är jag bra öm i magen, var ju öm redan innan efter all hosta och inte blev det bättre efter dagens händelser =)
Men nu har jag gett knoddas en chans att komma den naturliga vägen, så vad mer kan jag göra?
Att föda i säte är inte aktuellt för mig med mina höfter och särskilt inte med tanke på att jag är förstföderska.

Men det känns bra ändå, nu kommer vi få ett datum när vi får träffas knoddas och huvudsaken är ändå att h*n kommer ut... på ett eller annat sätt!

Nu ska jag, Oskar och Fritte göra tacos!!!

Kommentarer
Postat av: malin

undrar om det bara är jag som är avis på att du får snitt..? så jävla skoj var det ju inte med "naturlig" förlossning =) å framför allt. att få veta leveransdagen!

2011-07-08 @ 20:34:02
Postat av: Josse

Haha, vi får se efteråt om det var så jävla skoj med kejsarsnitt =)

2011-07-08 @ 20:41:30
URL: http://ekmannens.blogg.se/
Postat av: Emely

Hade ni sånt ösregn igår?! Jisses, hemma satt vi ute i solen och åt bullar och drack saft när Mattias kom hem, inte en droppe regn på hela da´n. Lyckliga daaaagar....svävar förbi....lalalalala...



Tjoho!!! smack en gång!!!

Fick dig!!! Ha hahahahahaha



Nä....seriöst Emely....



Om ni skaffar fler barn så kanske det blir vaginal förlossning och då kan ju du meddela oss andra vilket som var "bäst" :)

2011-07-08 @ 21:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test