The final countdown...

...nu är det måndag v.27, vilket innebär att jag är inne på min sista jobbevecka! Sen går jag hem och går inte tillbaka dit förrän om 60 veckor!!!!!!! 60 veckor!!!!! Så jag är inte ens avundsjuk på de rackarna som tar semester mitt i veckan nu, istället för att jobba veckan ut... för jag ska nämligen vara hemma i 60 veckor!!!!!!

Trots ett värkande öra (förkylningen) så känner jag mig full av energi idag! Trots att det förmodligen kommer att bli en lång vecka med mycket övertid! (övertiden ger ju sin uppskattning i augustilönen, då jag verkligen kan komma att behöva den!)

Ansökte om föräldrapenning nyss, inte en aning om jag har gjort rätt eller tänkt rätt men det lär väl märkas!
Gillar inte riktigt försäkringskassan så även om det inte verkar så svårt så blir jag alltid nervös över att ha missat något, som gör att jag inte kommer att få pengarna i tid o s v... Men det löser sig nog!

Idag kommer min sambo hem, ska bli skönt att träffa honom, fast jag tror det är en sliten Oskar som kommer, så umgås får vi nog göra imorgon, haha!
Annars har helgen varit lugn, varit hundvakt åt Bella, en underbart söt hundvalp (jaktlabrador) och mamma var här i lördags. Igår var jag på kalas för att Hannes har fyllt år och Melvin fyller nu på torsdag.
Detta innebar en proppfull mage när jag körde hem och jag slog däck tidigt i soffan!

Har gjort färdigt min flädersaft också... ska ta med en flaska till Öland så att mina medresenärer kan blanda sig lite sommardrinkar! Hoppas att vi får samma kanonväder som förra året, det hade verkligen varit helt jäkla suveränt! Men kan man verkligen ha den turen två år på rak? Inte enligt smhi nu i varje fall, men sen när började de ha rätt???



Saft, saft, flädersaft...bättre saft har ingen haft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test