Efterfrågat recept

Jag har ett recept som det skriks efter från en av mina väninnor.
Fick receptet från min svägerska och det är sjukt gott, så det vore illa om jag inte delade med mig av detta!

Receptet är på en lite annorlunda smörgåstårta och perfekt att bjuda på om man får gäster

Skaldjursdröm med mangochutney 8-10 bitar

Botten
450 gram kavring
140 gram smält smör

Lax och räkfyllning
4 gelatinblad
200 gram rökt lax
100 gram skalade räkor
1 burk kesella
3 dl gräddfil
100 gram röd stenbitsrom
1/2 dl hackad dill
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

Garnering
1 dl creme fraiche
1 dl mango chutney
1 mogen mango
1 gul paprika
500 gram skalade räkor
ruccola

Gör så här:
1. Smula kavringen i matberedare och rör ner det smälta smöret. Tryck ut hälften i en form med löstagbar botten
2. Lägg gelatinbladen i vatten. Hacka laxen och de 100 gram räkorna grovt. Blanda kesella, gräddfil, rom och dill i en bunke. Smaka av med salt och peppar
3. Smält gelatinbladen i några droppar vatten och rör ner i laxsmeten. Häll i formen över brödhacket och jämna till. Häll över resten av kavringblandningen och platta till. Ställ kallt för att stelna.
4. Blanda creme fraiche och mango chutney, bred sedan detta över tårtan.
Garnera med tärnad mango, paprika, ruccola och räkor

Innan servering, ta bort kanten på formen. Ha gärna en bricka under när folk ska ta, för det ramlar lätt ner från garneringen

Smaklig måltid!







Kommentarer
Postat av: lonnan

Kan verkligen rekomendera denna supergoda tårta!! pricken över iet är ju fotbollsspelarna som dekoration med.. hahaha..

2011-03-26 @ 22:31:01
Postat av: Emely

Kommer garanterat att testas!

2011-03-29 @ 20:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test