Intressanta bloggar...

... vad tycker ni är mest intressant i en blogg?
De bloggar ni älskar mest, vad skriver dem om?
Är det mycket bilder?

Jag känner att jag har lite bloggtorka numera, även om jag har uppdaterat bloggen väldigt flitigt för att vara jag.
Men nu söker jag lite nya saker...
Jag är som sagt en rastlös människa som hela tiden vill prova nytt, testa mig fram osv och nu är jag inne på att sätta ett tema på min blogg... Något återkommande, men inget som jag upprepar hela tiden.
Måste fortsätta skriva om mig och mitt liv, det är ju trots allt min blogg.
Men jag vill "spejsa" till bloggen lite, göra den hetare, eller intressantare!

Kom nu inte med förslag såsom mode och skönhet, för jag vill gärna ha något att skriva om och en mindre intresserad människa av sådant än jag får man nog leta efter!

Intressanta diskussioner? Djur? Hem? Äsch, jag vet inte, men jag vill göra något mer med min blogg just nu!
Som läget är nu så skriver jag totalt meningslösa inlägg, som varken ger eller tar i våra liv.
Det är bara svarta bokstäver mot en orange bakgrund, som maler om både det ena och det andra. Inläggens innehåll är lulliga, som om jag vore onykter när jag skrev dem och jag har ingen känsla när jag sätter dit orden!

Samtidigt så vill jag inte lägga ner bloggen, men jag vill hitta ett intresse i den!

Seså, var inte blyga, alla förslag (utom mode och skönhet) är välkomna... så får vi se om det är något av detta som kan intressera Grevinnan af Sjöbo!

Nu ska jag rulla in i soffan och päsa innan det är dags för den traditionella tjejkvällen, JIHAA!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Mina favoritbloggar har både text, men också bilder. Många av mina favoriter är nog mest om foto tror jag. Både fina bilder, men också fototips och så..(det är ju mitt intresse).



"Vanliga" människor som lever i sagovärldar (eller åtminstone får de det att verka så (lever loppan i New York, får flotta jobb och går på flotta klubbar och äter snygg mat. Eller besöker söta stugor i skogen och allt är fint, mysigt, drömsk och perfekt).



Några bloggar är mycket vintageinspirerade. Så antar att den faller inom skönhet/mode, även om det är 50-60tals prylar och kläder :)



Failblog.org är skitkul. Tipsar om roliga bilder och knäppa videos.



Mina favoritbloggar av dom jag känner har också mycket bilder, bloggar lite, men ofta. Kanske minst ett inlägg om dagen, nån bild och lite text. De skriver om småsaker om tex vad som hände på väg till bussen eller vilka funderingar de har om ett specifikt ämne. Meningslöst, men ändå intressant.



Följetonger om ett projekt är också kul. Har en väninna som inreder sin balkong. Väntar med spänning på nästa uppdatering då jag behöver tips och ideer till min egen.

Hon postar även husmorstips om alla möjliga ting i vardagen. Tex bästa sätt att tvätta fönster, putsa silver mm. :)



Men du ska veta, att jag blir glad bara du skriver! Allt är kul att läsa, då vi ses så sällan. Och ja, jag ska fundera ut vilka datum jag kan ;)



Kram på're!

2011-03-17 @ 19:56:56
Postat av: Emely

Jag tyckte om när du provade olika recept och la ut, som alla smothies du gjorde.

För att få fler läsare så kanske du ska gå med i facebook igen och länka?

Sen om du får många läsare så får du fundera på om du vill ha bloggen privat eller personlig?

Håller med Sofi om att uppdatera ofta :-)

2011-03-29 @ 21:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test