Så var det fredag eftermiddag...

... Jo minsann... Nu var man hemma igen efter en runda i Älmhult.
Har fortfarande inte trillat av pinnen trots mitt köttsår!

På ultraljudet gick det alldeles utmärkt, knoddas mådde hur bra som helst där inne.
H*n var inte särskilt samarbetsvillig utan levde jäkel där inne så hon hade lite problem med att mäta och kolla alla organ för precis när hon fick in en bra vinkel så tyckte knoddas att h*n låg obekvämt och rullade därför runt.

Hennes kommentar till oss var att om bebisen skulle födas med förmåga att gå direkt så hade detta barnet sprungit. Hon sa att vi kommer garanterat få jaga detta barn väldigt mycket, hahahaha!

Knoddas låg som en skräddare, en ställning som även dens mor trivs mycket bra i! Kickade lite med, förmodligen mina kickboxningsgener!

En annan rolig sak var ju att datumet inte förflyttades utan BF är fortfarande 7:e augusti! Inte särskilt ofta det är så menade barnmorskan på.
Hon tyckte även det var skönt att knoddas var så livlig, för det är ett tecken på att h*n mår mycket bra!
Alla organ var som de skulle när hon väl fick se dem alla =)

Fyra bilder fick vi med oss, tre riktigt bra och ett som är taget framifrån, så en å annan som är gröngöling ser ju inte riktigt, hehe...
Här kommer bilderna!



Bilden som jag inte ser mycket av, men den runda saker till höger är huvudet och den till vänster är magen.
Det vita nedanför vet jag inte riktigt vad det är, men har för mig hon sa moderkakan, som i övrigt låg i bakvägg




Här ligger knoddas och suttar på tummen. Ut med tummen tjoade jag till =)



Här ser man knoddas i profil, t o m näsan =)



Ser ut att ligga riktigt bra, nästan som i en solstol. Som en skräddare sa hon, även om inte jag ser att benen är i kors, ser bara ett ben =)



Det var bilderna på knoddas, nästa bild blir mer tydlig för det blir efter födseln =)

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund, inväntande på att Lonnie ska trilla in, hon kommer säkert vilken minut som helst. Tror inte hon kan hålla sig borta mycket länge till..

Nej, jag trodde väl det, hon ringde medan jag skrev detta och sa att hon var på 23:an... hinner inte ligga i soffan något då, haha!
Välkommen Lonnie!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken fin liten knoddas!! Kul att äntligen få ett ansikte på den lilla skiten..;)

Fortsätt vara ett gott hem, så kommer d nog ut en härlig liten sak så småningom..:)

2011-03-11 @ 18:46:29
Postat av: emely & Elliot

Åhh vad roligt att få se knoddas!

Verkar vare bebis med attityd trots allt...jag som tror att du kommer få blyga tjejen :-)



Grattis för du har en bebis i magen säger Elliot.

"den vill nog komma ut nu"



Elliot har fina gröna döskallar i sin säng nu. Nice!

2011-03-12 @ 08:21:04
Postat av: Sofi

Åhh! Jag som nästan är lite trött på babyboomen i min krets blit helt lyrisk av detta inlägget! Är så gla för er skull!! (hade visst missat detta inlägget, trots att jag svarade på nästa).

Längtar till träffen!:)

2011-03-20 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test