Solig lördag!

Klarblå himmel och kritvit mark! Lätt att man väljer att titta på himlen en dag som denna!
Hade det inte varit för snön så hade jag gett mig ut på en promenad, men snö är det värsta jag vet så jag väljer att avstå!

Idag är jag på dag 139 av 280 i graviditeten, så med en liten felmarginal skulle man kunna säga att jag har gått halva tiden!
Om man ska tro allt man läser så ska de nästföljande veckorna vara de man mår bäst i, illamåendet ska vara borta och tröttheten ska inte vara lika påtaglig. Så nu håller vi tummarna för detta! Illamåendet har jag visserligen redan blivit av med, men trött är jag minsann. Fast om jag rannsakar mig själv så vet i hundan om jag är mycket tröttare än jag varit tidigare... Skillnaden nu är väl egentligen bara att man kan skylla på graviditeten?
Sjukligt trött har jag varit i tre år snart, så detta stör mig inte mer nu än innan.
Jag tänker inte vara en av de som skyller allt dåligt i min kropp på graviditeten, jag hade en hel del fysiska problem redan innan.
Jag har alltid varit förvirrad, haft ont både här och där samt varit sjuukt trött.
Att jag har lite ondare nu, såsom i ischiasen, är väl en sak som faktiskt har med graviditet att göra... och att lederna mår lite sämre nu överlag. Men jag är så trött på att få höra så fort jag säger något om trött eller annat att; Välkommen till graviditetens värld, det blir värre sen.
Ja men tack! Hur många år har jag varit gravid? Varför skylla allt på detta? Att kroppen förändras såväl positivt som negativt är klart, men hela mitt liv består inte av graviditeten.

Ursäkta gallan som kom upp, men jag är så trött på att man på något vis ska ses som sjuk bara för att man väntar barn...

Nåväl, tog en magbild idag igen, denna gång två veckor längre fram än sist.
Den största skillnaden är väl att magen har flyttat sig uppåt lite... lite större med, men inte lika nämnbart som det varit innan.
I övrigt ber jag om ursäkt för att detta blev ett tjatigt gravidinlägg men jag kunde inte styra fingrarna idag och eftersom jag inte fått några direkta förslag på vad jag ska inrikta min blogg på så får ni helt enkelt stå ut med att jag skriver precis vad jag vill, haha



En av mina gamla bristningar som har letat sig lite längre upp, men det är dock den enda än så länge.
Håll tummarna för att det inte blir fler!



Vill bara slänga in en bild på mannen som förgyller mitt liv!
Han är min respirator =)



Även mitt älskade kök förgyller mitt liv! Här finns det mesta jag kan önska mig:
MAT! Även om det inte är i samma mängder som innan, haha

Kommentarer
Postat av: lonnan the queen

Hej!! Vilken underbar mage du har <3

Nu tänkte jag skriva lite vad JAG vill att din blogg ska innehålla..

Självklart vill man ju följa bebbens resa med allt vad det innebär!



Sen vet jag ju att du gillar att baka och laga mat.. så jag efterlyser mer recept, bilder på ditt resultat och smakprov som skickas till hördagatan 11 ;-)



sen gillar jag läsa dina inlägg då du verkligen visar din åsikt.. typ de du refererar till aftonbladet...



tänk på att du är min "kvällstidning" och jag är ute här var dag så jag vill ha mycket att läsa och mycket bilder fast vi ses rätt ofta vännen!!

puss på dej!!

2011-03-21 @ 20:53:58
Postat av: lonnan the queen

Hej!! Vilken underbar mage du har <3

Nu tänkte jag skriva lite vad JAG vill att din blogg ska innehålla..

Självklart vill man ju följa bebbens resa med allt vad det innebär!



Sen vet jag ju att du gillar att baka och laga mat.. så jag efterlyser mer recept, bilder på ditt resultat och smakprov som skickas till hördagatan 11 ;-)



sen gillar jag läsa dina inlägg då du verkligen visar din åsikt.. typ de du refererar till aftonbladet...



tänk på att du är min "kvällstidning" och jag är ute här var dag så jag vill ha mycket att läsa och mycket bilder fast vi ses rätt ofta vännen!!

puss på dej!!

2011-03-21 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test