Bloggeliblogg!

Dags att bloggeliblogga lite!
Sitter här i soffan, pigg och glad. Edvin sitter i babysittern, pigg men inte glad. Oskar ligger i sängen, glad men inte pigg. Blandad kompott här i vårt hus!

Idag ska vi till röntgen och se hur det står till med Edvins ben, ska bli otroligt skönt att få svar på en del frågor!
Ikväll nalkas det tjejkväll hemma hos Sandra! Jag älskar våra tjejkvällar!

Nåväl, vad har hänt? Jo, i lördags hade vi dop och prästen var en flopp =) Men jag fick skratta lite i varje fall, men han kan inte riktigt vara nöjd med dopet. Började med att glömma maila en bibeltext som min lillebror skulle läsa så Oskar fick ringa och påminna honom på lördagen.
Sen skulle han läsa en bön för Edvin innan vi gick in, men kallade honom för Oskar. Skönt att han har koll på läget! Till slut meddelar han att dopet är slut... MEN! Min syster skulle läsa en jättefin text för Edvin, som hon hade sett ut till honom.... men det glömde han!
Varför fick inte jag smaka på hans dricka undrar jag då? Mer förvirrad än mig ju!

I fredags kom mamma och hjälpte mig med att städa och passa Edvin. För på eftermiddagen kom älskade Lonnie och hjälpte mig med tårtorna, som vi hade planerat och provbakat i förväg.
Ingen som hade sett tårtorna i förväg trodde att vi skulle lyckas genomföra detta, men Lonnie och jag är proffs och tårtorna blev helt suveräna! De uppskattades av gästerna i lördags och de tog kort. De verkade t o m gilla smaken!

Men nu gnälls det lite väl mycket i babysittern så jag får avsluta detta inlägg lite snabbt. Kanske påbörja/avsluta isterbanden som jag och Frida gjorde igår? Fick lite fjälster över så skickade bud efter mer färs så jag slipper slänga det! (By the way... fjälster luktar verkligen färsk bajs innan de är gjorda till isterband... riktigt äcklig lukt!)


Legotårta...


Närbild...


Pingutårta...


Närbild...


Faddrarna!


Isterbandsmakare...


Jobba, jobba, jobba!


Fick känslan av att göra något annat när jag trädde på fjälstret...

Kommentarer
Postat av: lonnan

Ja, ser minsann ut som du har vanan inne är du sätter på det där.. va hette det nu igen.. rövpåsen?? Baka tårtor var grymt kul.. Tur vi är bra på så mycket.. eller vi kanske är bra på lite men det vi är bra på är vi proffs på... ;-)Tur att din fina mor var där och tog hand om barnen.. annars hade vi nog hållt på än ;-) men jag hoppas det blir tårtbak snart igen.. finns ju alltid anledning att baka tårta!

2011-11-23 @ 22:52:03
Postat av: mamma

Jag tyckte att dopet var så fint sådetså!

Lonnie och du är ducktiga på på att baka det är bra att veta

2011-11-24 @ 10:02:30
Postat av: Lina

Tårtorna ser fantastiska ut! Vilken dold talang.:)

2011-11-24 @ 18:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test