Bojkottning del 2...

... ska förklara mina bojkottningar då jag fått frågan om varför jag bojkottar dessa saker.

Till att börja med så tycker jag det är tråkigt att ha saker som stor del av sveriges befolkning har. Gillar därför inte IKEAS saker så mkt bl a. Ibland hittar jag ngt där, men inte så ofta. Till att börja med som sagt.
Volvo och I-phone har slagit igenom med dunder och brak bland Sveriges befolkning, det är nog idag den vanligaste bilen och vanligaste telefonen (har inget att bygga detta resonemang på utan det är bara som jag tror)

Volvo är dyra på många sätt och ska jag betala så mkt för en bil så vill jag inte möta varannan bil som är likadan (lite överdrivet men tror ni förstår vad jag menar) Däremot säger jag inte att det är dåliga bilar, men jag  tycker det är tråkigt. Passar däremot mig utmärkt att så många köper Volvo, annars hade det kanske varit Honda som jag idag kör och då hade jag ju tyckt att min bil blir tråkig =)
Volvo känns för mig vanliga  och tråkiga.

Likadant med i-phone. I min bekantskapskrets har 8 av 13 iphone, mig och Oskar inräknat. Det blir 61,5% i min bekantskapskrets och tar man bort mig och Oskar så är det 8 av 11, dvs 72,7%.
Visserligen inte räknat med alla mina kompisar men de jag umgås med mest och om jag fortsätter så kommer iphone fortfarande vara den som leder.
Lite tråkigt även det för mig, har aldrig velat vara en i mängden så varför vara det med materiella ting. Kör visserligen på Sony Ericsson som inte är allt för ovanliga men de leder absolut inte marknaden.
Sen är jag en gammal PC-älskare och när jag växte upp så var det PC vs Apple... jag älskade pc och hatade därmed Apple... Det sitter i än idag, även om Apple levererar bra grejor, så hatar jag Apple...
Nej, de är säkert jättebra... men det är tråkigt och jag får alla mina behov tillfredsställda via min Xperia =)

Sen kommer vi till onepiece... ÄRLIGT TALAT??? Sparkdräkt för vuxna? Denna bojkottning skiljer sig från iphone och volvo som jag ändå kan förstå att folk köper för de är fina och bra... men onepiece?
Bara nappen i munnen som saknas så vips, får man extrarabatt på blöjer ner i brevlådan.
Spädbarn och teletubbies klär sig i detta och för mig får de vara hur sköna som helst för där går gränsen.
Att andra köper det bekommer mig inte särskilt mycket (fast det är kul att trissa lite), men jag kommer aldrig att förstå att man slänger väljer att köpa detta plagg som är fult i sig och aldrig sitter fint på någon.
Mjukisbyxor är kanske inte heller så snygga, men det finns faktiskt de som ser riktigt snygga ut även i sina mjukisbyxor (jag är inte en av dem), för de förstör inte kroppens former som onepiece.
Eller fel uttryckt... onepice förstör inte formerna, de raderar ut dem totalt.
Snart kommer väl onepiece med lapp i rumpan så man inte behöver ta av sig dem när man ska skita.
USCH SÄGER JAG BARA! USCH!!!

Med detta sagt... om någon köper en volvo till mig så säljer jag den.... om någon köper en iphone till mig så säljer jag den... om någon köper en onepiece till mig så bränner jag den, eller är så pass finkänslig så jag helt enkelt ger tillbaka den? Skulle inte ens ha mage att sälja något så fult till någon.
Som ni kanske märker så är mitt hat till onepiece större än till de andra två sakerna, för där kan jag inte ens förstå? De andra förstår jag, jag vill bara inte ha något av det.

Kom på en sak till som jag bojkottar! FOPPATOFFLOR! Varför? Av samma anledning som onepiece... det är såååå fult! Ännu en sak som är rysligt fult, men ändå lyckats slå igenom och bli så populärt. Men de utmärker sig tack och lov inte lika mycket som onepiece (självklart inte eftersom de bara klär fötterna och inte hela kroppen), men fötter är så fula i sig så varför göra dem ännu fulare?
Ja, jag vet, de är så sköööna, precis som onepiece... men jag drar min gräns där och då är jag ändå inte känd för att vara fåfäng =) Jag är ingen modeikon på något vis, utan kör gärna själv på enkelt och skönt... men man måste ju dra sin gräns någonstans och där är definitivt min.

Långt inlägg om mina bojkottningar, jag har säkert fler men dessa är de största. Ska bli mycket spännande på tjejkvällen ikväll där det kommer finnas folk med både onepiece, volvo, foppatofflor och iphone =)
Kom ihåg, jag tycker om er ändå =)
Blev tillfrågad om anledningen till mina bojkottningar och här var de, svart på vitt (eller nja, svart på grönt).


Kommentarer
Postat av: Emely

:) finns alltid en anledning till att saker säljer. En av dom kan ju vara kvalitet. :) när det gäller onepiece så måste det nog vara att vi vuxna är lite avis på våra barn och att det nu är helt legalt att gå runt som mystomte :)

2011-11-30 @ 20:48:02
Postat av: Lina

Jag håller fullkomligt o totalt o lite till m om onepiece, de är så fula o jag kan inte riktigt förstå hur man kan vilja ha på sig en sån.. Är själv ett stort fan av mjukiskläder, men där drar jag gränsen..:)

// hon som älskar sin iphone..;)

2011-11-30 @ 21:55:29
Postat av: lonnan

Onepiece is the best!! Är så gott att gå runt i så har man inte provat så borde man det!! Och allt klär ju en skönhet!! Sen har jag volvo- som jag gillar, Telenor är bra bolag(reklamen suger), Foppatofflorna används flitigt och skulle riktigt mycket vilja ha en iphone! Tur att smaken e som baken!! ;-)

2011-12-01 @ 18:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test