Barnkläder...

... är lite sugen på att sy egna barnkläder.
Problemet är dock att jag inte kan sy! Vanliga, enkla raksömmar är vad jag klarar av!
Absolut inte kläder.
Nu har jag visserligen ingen symaskin heller men det är ju inget som inte går att ordna lite snabbt.
Därför har jag suttit och letat efter lite kurser i att sy barnkläder... utan framgång!
Finns ju kurser i precis allt så det vore konstigt om det inte fanns i att sy barnkläder också! Jag letar väl bara på fel ställe...

Att sy Edvins egna kläder hade varit sååå roligt, så hade han inte baara haft kläder som alla andra har.
Kanske hade man tyckt att det är riktigt roligt att sy om man bara kunde det, är ju värt ett försök i varje fall.
Sen om detta ger mig en tantstämpel i pannan bryr jag mig inte särskilt mycket om... för när Edvin sen kommer med sina fräna kläder så är den stämpeln snart borta, haha!

I övrigt känner jag mig väldigt energisk idag och kreativ! Känner att jag faktiskt kan få saker och ting gjorda idag!
Är inte alls lika trött längre som jag varit innan, kanske på väg att vända?

Men nu är det färdigbloggat för min del, någon skriker frenetiskt bredvid mig...


So Long Good People!

Kommentarer
Postat av: Sofi

I klädväg är barnkläder det lättaste har jag hört! Hör med Fia, hon kanske kan ge tips! Annars kan du beställa kläder från henne. Hon syr massor:) Fina kläder som inte är så jättetraditionella!

justgirl.blogg.se/alvgrodan

2011-09-08 @ 12:01:19
Postat av: Sofi

Ps; jeans var helt okej!:)

2011-09-08 @ 12:02:48
Postat av: Lina

Jag tycker d låter kanonkul att du ska sy kläder till honom.. Jag vill oxå kunna sy, så skönt om man hade kunnat fixa lite egna kläder.:)

Känns som att om man har bra mallar eller va tusan d heter, så borde d inte vara så knivigt..?

2011-09-08 @ 19:26:46
Postat av: Emely

Nä det är inte så svårt, krävs bara lite tålamod :) gå till ett ställe som har många tidningar. Brukar finnas särskilda tidningar med mönster i, iaf när jag sydde ages ago.



själv vill jag lära mig att sticka, funderade på att anmäla mig till en kurs, men känns som om jag får nöja mig med allt som redan står på schemat. jag fick ju aldrig lära mig att sticka eftersom läraren inte kunde lära ut till vänsterhänta...



2011-09-09 @ 09:25:51
Postat av: Josse

Jag får nog lov att upprepa mig:

Jag kan verkligen inte sy. Så för mig är det nog svårt =)

2011-09-09 @ 13:24:44
URL: http://ekmannens.blogg.se/
Postat av: malin

tygaffären i älmhult håller en kurs i höst, goggla efter killebergs tygbod å ring dem.

2011-09-09 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test