En ute och en annan inne!

Idag åkte Oskar till våra grannar i Danmark för att spendera helgen där, hejandes på Mattias Thörjesson när han ska åka skiten ur de andra i rallycross.
Han kommer inte hem förrän söndag natt så Edvin och jag ska för första gången spendera en helg ihop utan pappa. Känns konstigt faktiskt.
Men istället för Oskar så har vi sällskap av Bella, Frittes egna lilla bebis, som just nu ligger i soffan och bränner av riktigt sura fisar... man kan ju tro att det är hon som har ätit tio plommon och inte jag =)
Edvin ligger i vagnen och sover så man får gå och titta ibland så han fortfarande andas...

Var ute i det fina vädret innan med alla bebisar (zilly inräknat såklart), eftersom den ena bebisen kräver lite mer energikrävande aktiviteter än de andra bebisarna.
Så jag var ute och kastade lite boll med Bella, med Edvin skrikandes i vagnen! Fast som vanligt slog han däck efter några minuter, som alltid när han är ute i friska luften!
Bella var dock en riktigt rolig syn när hon sprang efter bollen... iväg som ett skott, tog bollen i munnen och slog lite kullerbyttor! Hon kunde inte riktigt hantera de snabba svängarna som hon försökte sig på.

Zilly tyckte att Bella var lite läskig när hon sprang runt som hon gjorde så hon kikade mest ut från hålen i ladugården, för fy om hon missar något! Senare jagar Bella upp henne i ett träd, riktigt högt upp, men det är inte som när hon var kattunge och Oskar fick ta en stege för att plocka ner henne, utan hon klättrade grasiöst ner igen. Dock inte förrän vi hade gått därifrån.

Vi (läs jag) köpte en leksak till Bella i söndags som hon kan ha när hon är här och hon ÄLSKAR den! Anade detta redan innan för jag kommer ihåg att våra hundar från min barndom älskade dessa knutar!
Denna repknut överlever förhoppningsvis längre än kattleksaken i form av en tygmus gjorde, haha! Fast nu är hon så stor att hon hade svalt den hel ändå.

Ska slänga ut lite bilder nu, medans det är nyheter på tv innan filmen fortsätter, sen ska jag lägga mig så jag är pigg imorgon när Sandy hör av sig så vi kan ut och gå på morgonkvisten.
Imorgon kväll kommer systeryster och då nalkas det tacos och yatzy!!!



Edvin älskar att ligga i puffen som han fått låna av sin moster!



Fick ingen bild på någon av kullerbyttorna, men en bild på de fladdrande öronen duger gott!



En nöjd, utslagen Bella



En mindre nöjd Edvin



En nyfiken Zilly-Chili tittar ut och...



...måste ju då ta hålet som ligger liiite närmare, men...



... synen har blivit sämre på den gamla (2 år) kattan så till slut var hon tvuuungen att gå ut och titta...


Nu är nyheterna slut och filmen börjar!
Ha en fortsatt trevlig helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som att ni hade jättemysigt! Vilken supemamma du är, som bollar m tre bäbisar på en gång.;) Synd jag inte bor närmre, så spontanbesök hade blivit lättare..

Kul m en valp som sällskap, Bella o Edvin kommer snart bli bundisar tror jag!:)

2011-09-17 @ 20:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test