Vad är nu detta??

Klockan är kvart i sex, Edvin skulle äta halv så jag steg upp, satte igång dator, kaffe och förberedde ersättning.
Men Edvin sover fortfarande och här sitter jag framför datorn med mitt kaffe och väntar? Tar han ett långpass nu? Jag kan ju inte lägga mig och låta kaffet gå till spillo! Hemska tanke!

Idag ska jag och Edvin till Malin och titta på greys anatomy, de nya avsnitten börjar ju snart så vi måste tugga igenom dessa sista från förra säsongen nu! Helst hade vi velat ha barnfritt eftersom barnen gör att man inte kan titta på samma sätt, men Oskar har andra planer nu på förmiddagen så Edvin får gott följa med!
Kvällen har ingenting på schemat, de flesta är ju på bröllopet då så det blir ytterligare en lugn kväll för mig och Oskar, men det gör ingenting för då kanske man har lite energi imorgon och kan höststäda utomhus. Ska ju bli fint väder, säger de som vet.

Igår åt jag och Oskar en kanonmiddag! Vi grillade karrékotletter och färska majskolvar (från Urshult). Till detta hade vi vaxbönor (även dessa från Urshult), saltkokta potatis och kantarellsås. Det var första gången jag gjorde saltkokta potatis och har inte ätit det sedan vi var på Teneriffa, på vår förlovningsmiddag.
Det var inget svårt att göra, lika mycket grovsalt (i vikt) som potatis och sedan koka som vanligt.
Dock så ska man försöka få potatisen färdig liiite innan den andra maten så de hinner svalna lite, för då är det enklare att borsta bort det överflödiga saltet. Annars blir det lite för salt märkte vi, men gott ändå!

Nu är kaffet uppdrucket så nu ska jag lägga mig och invänta Edvin...




Fredagens middag

Kommentarer
Postat av: Emely

Gott!!!!



När vaknade han sen?

2011-09-25 @ 21:53:13
Postat av: Emely

Gott!!!!



När vaknade han sen?

2011-09-25 @ 22:02:51
Postat av: Emely

konstigt...ställde frågan ändå två gånger men ack inget svar ;)

2011-09-26 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test