Hon gör vad hon kan...

...för att inte förlora, den där Josse...

Jag och syster yster har laddat ner en app som heter Funbeat på telefonerna, där vi skriver in vad vi har tränat osv... där står även hur många minuter jag har tränat de senaste 30 dagarna och hur många hon har tränat...

Jag inledde denna veckan med mindre minuter än vad hon hade (har ju varit lite lat på senaste tiden), och det går bara inte an! Jag får ju inte vara sämre än vad hon är!
Har utökat mina pass nere i källaren till 40 minuter nu, mer än så tänker jag inte träna, särskilt inte när jag kör cirkel där man inte har någon vila...
Igår blev det ingen träning då hela dagen gick stup i ett (som vanligt på Sjöbo visserligen), men i förmiddags bar det ner i källaren för ett liknande pass som förra.
Efteråt, i duschen, skulle jag raka mig under armarna, och de var så möra efter träningen att de bara darrade när jag höll upp dem i luften. Då vet man att man har gett allt man kan, då är man nöjd!

Så jäkla glad över att jag har kommit vidare i plankan med! Det visar framsteg och eftersom vågen går trögare och trögare så får man titta även på dessa framsteg.
Kör ju plankan med fötterna på en stol nu. 3 X 1 minut.... det bränner bra i både axlar, armar och mage kan jag säga, men det ska det ju göra.
Tack och lov för sms och wordfeud då... Passar på att gå ut på WF och titta lite när jag ändå hänger där och plågas, eller som idag... då drog jag iväg ett sms till Lonnie "Plankan är jobbig" tror jag minsann att jag skrev.
Allt för att dessa låååånga 60 sekunder ska gå så snabbt som möjligt!

Igår fick jag besök av påskgubbar och deras påskkärringar till mammor.
Den ena var Linnéa... hon och jag bestämde att vi ska träffas en gång i veckan och gå till Borox gym
JA, tänker jag då! Äntligen!
Behöver ett gym!
Vill till ett gym!
Jag är inte en av personerna som går på gympa, hoppa med dallrande fläsk, lyssnar på dåliga låtar samtidigt som man försöker få ihop armar och ben till något som kallas för rörelser (?)
Nej, ta mig till ett gym!
Ge mig några maskiner, lite vikter och låt mig pressa mig själv tills ögonen vill hoppa ut!
Ge mig en träning där jag direkt kan mäta mina framsteg! Där jag enkelt kan försvåra min träning utan att kunna fuska. (Man kan ju ta ut rörelserna mer på gympan, men det blir lätt att man fuskar när det börjar bli jobbigt)
Bra att gå dit med Linnéa med som har en mycket bättre fysik än jag, för jag är en tävlingsmänniska och kommer göra allt för att inte verka klen (som jag faktiskt har blivit de senaste åren)

Imorgon kommer Lina och Andreas en sväng, äter lunch, busar med mig och leker med Edvin... men innan de kommer ska jag ner till källaren en runda...
För nu är det påsk och det är svårt att vara nyttig! Disciplin Josse! Disciplin!
Inga större problem med den, men ska på kalas imorgon och då bjuds det på smörgåstårta, tårta och kakor... Ska jag välja att inte äta alls då? Nej... Äter lite innan kalaset så jag inte är hungrig, tar en liten bit smörgåstårta och hoppar tårtan och kakorna...

Idag var vi i Femlingehult... där bjöds det på kringlor och grillad korv... Jag åt, vi var ju där från 11-17... kan inte ge fanken i att äta så länge! Det är ju inte heller bra.
Ikväll ska vi till svärföräldrarna och äta grillat. Nej, grillat är inte onyttigt i sig, men till detta blir det hemmagjord potatissallad och jag vet att Ingmari har en massa grädde i den...
Får ta mer av köttet och salladen och lite mindre av potatissalladen...

På söndag blir det först äggmålning och skinkmackor när min familj kommer... sen på kvällen blir det grillspett med en klar potatissallad. Nyttigare och godare än med creme fraiche geggan...
Efter det så har jag planerat en överraskningsefterrätt... Ska nog gå och påbörja den nu innan vi ska vidare till svärrisarna...

Håller på att ladda över bilder från kameran, men den fick för sig att föra över alla bilder denna gång, över 300 bilder, så det tar lite tid...
Återkommer därför med påskgubbarna och mitt påskpynt (för ja Lonnie, jag HAR pyntat!)

Tuddeliuuuu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test