Höst/vår...

Välkommen till Sverige, landet där moder Natur lider av beslutsångest...
Det är snart maj... det ska vara vår nu!
I tisdags var det vår... idag är det höst.
Det nya England? Regn, regn, regn...

Nåväl...
Var på gymmet i tisdags, som jag tidigare nämnt.
Jaaaaa, vad ska jag säga?
Som vanligt när jag kommer till ett nytt gym blir jag osäker och så var det en till där så då kom prestationsångesten fram... men det var en annan tjej, som körde vanliga övningar precis som jag, men jag blir ändå osäker, rädd för att göra bort mig.
Hon var dock bara där en liten stund, medan jag värmde upp på crosttrainern... skönt!

Jag stod på crosstrainern och förundrades över hur min kropp har totalförstörts på relativt kort tid.
För två år sedan var jag och min syster på gym och 20 minuters uppvärmning på crosstrainern var inga större problem, ökade tyngden ganska rejält.
I tisdags körde jag 10 minuter, sen var jag slut... Men! tänkte jag då... jag har ju tränat ett tag nu! Sen slog det mig att jag har ju inte tränat någon vidare kondition egentligen... så då blev jag lugnare.

Det var skönt att vara på ett gym och enklare kunna träna alla muskelgrupper.
Tränade även baksida lår och oj! Tydligen totalt omedveten om att man har muskelgrupp där också, för jisses vad otränad jag var där...
Stönade och frustade som en idiot... och då bara med 5 kg på!!! 5 kg!!!! Pinsamt är ordet.
Vet inte riktigt hur jag ska komma åt den muskelgruppen här hemma på bästa sätt. Får helt enkelt kolla upp det!
Gick tack och lov bättre med framsida lår... annars hade jag skämts ögonen ur mig...

Igår blev det ingen träning, hade en pissig dag med sorken som bara ville vara i famnen, fick inte sätta ifrån mig honom och han gick knappt med på att vara i gåstolen...Då är det illa =)
Idag ska jag försöka ta ett pass medan han sover (nästa gång), så håll tummarna för att han tar ett långpass! Om inte så får det bli en promenad i det underbara vädret med min underbara skoskav. Ikväll hinns det nämligen inte då det är tjejkväll.

Ändrade planer inför helgen med. Sambon ska inte till Öland, vilket ger mig ett ypperligt tillfälle att träna både i morgon kväll och lördag morgon innan jag drar till city för att ta en heldag med syster yster.
Vi ska gå på stan och på kvällen ha lite scrap booking...
Oskar hoppas jag kommer dra nytta av att vara hemma själv och spendera några timmar på ovanvåningen.
Måste lägga ett lager spånplattor till på toaletten. Mattläggaren var här igår och om de ska flytspackla hela toaletten så snackar vi MINST 500 kg flytspackel och en extra material- och arbetskostnad på i varje fall 10 000 kr... Billigare och enklare att lägga mer spånplattor så behöver de bara flytspackla vid dusch och badkar.

Nåväl... nu är klockan snart nio och jag har fortfarande inte klätt på mig eller borstat tänderna... kanske dags att göra det, så piggnar man nog till lite med och kan få något gjort här hemma.

Ha en alldeles underbar dag!!!

Kommentarer
Postat av: Emely

Det var en härlig tid när vi tränade hyfsat bra du och jag....men den är på gång igen!



Å tack för en superkul dag igår! Det var så kul! Like the old days! Om man bortser från en halvvild Edvin och en halvsur Mira :)

2012-04-29 @ 17:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test