Påsken är över...

... och jag har till min stora förtret kommit på att jag inte tagit några kort under påskfirandet.

Det har varit fullt ös hela helgen,för ovanlighetens skull!
Femlingehult på fredagen, för att sedan gå vidare till svärrisarna och äta grillat.
Lördagen bakades det på, Lina och Andreas kom på en visit några timmar innan det var dags att bege sig till Gustav och Hanna för att fira finaste Hilda som fyllde 6 år!
På söndagens bakades det lite till inför kvällen och kl 14 började min familj i form av mamma, syster, Elliot, Mira och Mattias att rulla in.

Vi åt paj, skinkmackor, köttbullar och målade ägg.
Det är en kräsen familj jag har som tvunget ska ha varma ägg, men jag insisterade på att de skulle ta de kalla som jag hade i kylen först... så de inte blev dåliga.
Det började kacklas värre än en hönsgård, men till slut insåg de att det inte var vanliga ägg...
Det var chokladägg som jag hade gjort! Helt plötsligt blev det en helt annan vändning på tonlägena och det snarare kvittrades än kacklades =)

Sen var det dags för att leta efter påskägg! Mitt ägg, som Elliot hade köpt, var gömt under en sandhög mitt på uppfarten. Jag gick förbi den fleera gånger, utan att lägga märke till att det helt plötsligt var en hög med sand där!
Fick en smörja på kronärtskocka och vitlök, som visst ska vara gott till kyckling, använda som dipp m.m.
Smakade på den i varje fall och den var supergod!!! Oskar fick pesto!!! Passar oss matglada alldeles utmärkt!
Tack så mycket!

Senare på kvällen gjorde vi grillspett, som hade räckt till en hel armé, som serverades ihop med en klar potatissallad och två olika såser. En salsa som jag gjorde och en supergod sås som Elliot gjorde (Chilipuré med jordgubbar hette den faktiskt).
Till efterrätt hade jag gjort en Pavlova med lemoncurd. Förstod det som så att den var uppskattad =)

Igår lämnade jag son och sambo hemma för att bege mig på utflykt med mamma och syster med familj.
Vi kollade efter lokal till bröllopet och jag tror min syster har hittat lokalen hon vill ha nu =)
Vi gick äggjakt (eller snarare Elliot och mormor) samt tipspromenad för vuxna. 12 rätt av 14 möjliga.
Den inte alls så tävlingsinriktade Josse studsade av glädje och ville ju veta vad alla andra fick... men det var ingen tävling, så vi tog vårt påskägg som vi fick i pris och satte oss i varsin bil för att köra hem.

Resten av dagen blev bus med sorken och fotboll på tv.
Sorken är röd och sårig på skinkorna, men pigg och glad ändå. (mest föräldrarna som är bekymrade över detta)
Innan läggdags var det dags för ett bad och då ramlade Jimmy och Sandy in. Edvin plaskade som aldrig förr i baljan och flirtade som tusan med Sandy (tror han är kär).
Dags för välling och läggdags då han varit vaken alldeles för många timmar.
När Jimmy och Sandra åkt så röjde jag i köket medan Oskar stack till bykrogen för att hämta mat.
En pizza till honom och coctailsallad till mig!
Sen blev det film för resten av kvällen; The Girl With The Dragon Tattoo...
Inte alls så bra som jag hoppats på... Förstår inte, möjligheterna så stora och ändå misslyckas de? *suck*

Det var min påskhelg, som tyvärr är slut (tur för vikten däremot).
Nu ska jag försöka knåpa ihop en dag för tjejkväll denna veckan, verkar bli knepigt, och sen planera träning...
Blir inget gym idag, Linnéa är sjuk. Just min tur...


Kusinkärlek...


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en trevlig påskdag

2012-04-10 @ 08:00:23
Postat av: Emely

Ja det var riktigt rolig dag! Vågar inte ställa mig på vågen bara :) å du.....grym pavlova!

2012-04-10 @ 10:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test