Skit skit skit...

+0,3 kg på två veckor... Som rubriken lyder... skit skit skit!
Första pluset sedan jag började min resa och den sviiiider! Den svider rejält!
Lite extra för innan vi åkte till Malmö i lördags så stod vågen på -1kg...
Jäkla helger! Jag MÅSTE skärpa mig!

Nåväl... revanschsugen blir jag i varje fall, men det kommer att gnaga mig i bakhuvudet för varje minus... att det kunde varit 1,3 kg till... när jag kämpar med de sista kilona så kommer dessa 1,3 kg ligga där inne och skava...

Men! Plankan blir ämnet idag...
Jag kör just nu plankan på golvet. Mina magmuskler har gått ihop och jag är mest ute efter att stabilisera bålen.
Dock har jag endast tränat de främre magmusklerna fram till nu, eftersom jag kämpat med min magmuskeldelning.
Nu är det dags att ge magmusklerna på sidan en match.
Har hittat två övningar som jag tänkte ge mig in på, men börjar med den enklaste.
Höftlyft!
Behärskar den inte fullt ut eftersom jag är så otränad, men vi är alla barn i början!
Men ska man få en snygg kropp så måste man träna alla muskler och eftersom magen är ett stort komplex hos flera så är det dumt att inte träna alla musklerna.

Ni hittar flera exempel på plankan här.

Här kommer en video på höftlyften:



Ja, ni ser ju själva att jag behöver köra den ett tag...

Plankan på stolen... har ni gjort den någon gång? Vet ni hur man gör?
Här kommer den:



Nu ska jag försöka packa in lite i bilen för att bege mig till Tingsryd där jag ska möta upp mina favoriter mamma, Emely, Elliot och Mira.
Vi ska börja med lunch på Börjes, sedan titta lite i affärer för att efter det dra oss vidare till Kaskad.
Efter Kaskad möts vi upp hos mamma och där ska jag och Edvin spendera natten!
Tuddeluuuu!

Kommentarer
Postat av: lonnan

Synd med minuset... men du hade ju som sagt en helg i malmö och den var väl värd lite??Tycker ändå du är suuuperduktig vännen!!!

2012-04-18 @ 16:39:13
Postat av: Emely

Tycker jag med! Du är duktig som tusan ska du veta!



Trevlig dag igår syster! Fast det där med att titta i affärer görs nog bäst utan rastlös 6 åring som nyss fått sitta å vänta en massa på banken :)



Tack för filmerna, har aldrig gjort de övningarna. Har gjort höftlyften fast statisk. Tror vi kallade den plankan på sidan.

2012-04-19 @ 11:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test