Slappfia...

...snarare än tuttfia (internt, men några förstår vad jag menar)

Jag har varit lite slappare med kosten på sistone. Jag har låtit mig ta någon godisbit då och då, i lördags tog jag t o m lite chips... och drack GROGG!
14 kg kvar tills jag är i mitt mål och helt plötsligt så börjar jag slarva?
Jag går upp ca 3 kg under helgerna och detta är inte på något vis ok!

Sommaren närmar sig med stormsteg och även om jag även detta år kommer att hålla mig till tankini då min mage inte är alltför vacker efter graviditet, övervikt osv, så vill jag köpa en snygg tankini (slippa ha samma som under graviditeten) och känna mig lite vackrare än jag gör idag.
Det står stilla just nu och jag måste växla upp ett snäpp.
Nu är det hårt fram till sommaren som gäller!

Fest både fredag och lördag denna helg så jag är idag glad över att det inte är vägningsdag idag.
Jag har en vecka på mig att justera detta och det känns bra.
Ingenting inplanerat i helgen som kommer, sambon ska förmodligen till Öland så det är bara jag och sorken hemma.
Ingen som kan lura mig in i dumheter, så om jag slarvar har jag bara mig själv att skylla.
En välbehövlig vit helg, med god mat som man kan äta med gott samvete.

Vi har city gross matkasse denna vecka, men såg inte ut som om det skulle vara någon farlig mat.
Texmex ris står på matschemat ikväll! MUMS!

Denna dag ska jag börja med att gå ut på tradera, kolla efter hantlar... för jag behöver VERKLIGEN det nu...
Mina hantlar funkar som sagt inte längre för mig, de är för lätta.
Jag behöver tyngre, särskilt till vissa muskelgrupper, dels för att forma kroppen till önskad form, dels för att låta musklerna jobba ytterligare för att öka förbränningen.
Efter tradera blir det till att slänga iväg ett sms till Linnéa för att se om hon repat sig efter förkylningen.
Sen duscha, göra iordning skötväskan och bege mig till VÄXJÖ!

Ska till min älskade syster idag, umgås och vara barnvakt till Elliot. En riktigt härlig dag framför mig med andra ord.
Har därför inte tid att sitta här och slappa utan det är dags att fånga dagen!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Emely

Slappfia är rätta ordet, slapp i sinnet och slapp i skinnet....det är vi det :)



Tycker du helt klart ska unna dig en ny tankini och när du har gått ner en massa så är det dags för chopping på allvar....vilken stad ska vi ta :)

2012-04-23 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test